2024.03.06. 20:00
Már a boltok polcain a húsvéti termékek
Ha húsvét, a boltokban akkor csokinyuszi és csokitojás. Az áruházláncok üzleteiben már március elejétől elérhetőek a húsvéti termékek, melyek közül nagyon kedveltek az édességek, azon belül is a csokinyuszik.
Magyarországon évente és fejenként átlagban 10-11 kilogramm édességet fogyasztunk, és ebben a kosárban a csokoládé mintegy 3 kilogrammot nyom. A lakosság harmada (33 százaléka) naponta, közel fele (45 százaléka) hetente fogyaszt édességet. Csupán a megkérdezettek 6 százaléka mondja, hogy nem eszik édességet – olvasható a Magyar Édességgyártók Szövetsége felmérésében, amiből az is kiderül, hogy a húsvéti édességfogyasztás idén 900 tonna körül alakulhat. Egyértelműen az édességek generálják a legnagyobb forgalmat húsvét előtt az élelmiszer-kiskereskedelemben, a forgalmi rangsorban ebben az időszakban szintén keresett hús- és tejtermékek csak ezután következnek. Minden nagyobb áruházlánc megnövekedett forgalomra számít az ünnepek előtt. Habár a tipikusan húsvétkor fogyasztott élelmiszerek és a tavaszi dekor is már március elejétől elérhető a választékban, a tapasztalatok szerint a vásárlók többnyire az utolsó pillanatra időzítik ezeknek a szezonális termékeknek a beszerzését.
A szakemberek előrejelzése szerint a nagypénteket megelőző csütörtökre, március 28-ára, illetve szombatra, március 30-ra várják a legtöbb vásárlót, akik rendszerint egyszerre vesznek meg minden, a húsvéti ünnepléshez szükséges terméket.
A boltokban a csokinyuszi fogy legjobban húsvét előtt, ezenkívül több száz tonna sonka kerül az üzletek polcaira, melyek közül a legkeresettebb áruk között van a kötözött lapocka és a frikandó. Természetesen a kalács és a tojás sem hiányozhat az áruházak kínálatából, utóbbiból húsvét előtt az éves értékesített mennyiség 15 százaléka fogy, jellemzően M-es méretben.