Ajka

2014.06.02. 18:05

Jól teljesítő diákok

Veszprém – Az élmezőnybe tartozik megyénk az országos kompetenciamérésen elért átlageredmények alapján.

Marton Attila

A tavalyi mérés eredményeit ismertető elemzést vizsgálva kiderül, matematikából hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon is az ötödik helyen áll Veszprém megye a Budapestet és a megyéket rangsoroló listán, míg szövegértésből ugyanezeken az évfolyamokon a hatodik, a negyedik és a hetedik helyet foglalják el diákjaink. A megye járásai között jelentős eltérések vannak: matekból és szövegértésből is a veszprémi járás tanulói voltak a legeredményesebbek hatodik és nyolcadik évfolyamon, tizedik osztályban azonban mindkét területen a balatonalmádi járás érte el a legmagasabb pontszámot. A jelentés főbb megállapításai, hogy matematikából a fiúk, szövegértésből pedig a lányok teljesítenek jobban, míg iskolatípusok szerint a hat- és nyolcosztályos gimnáziumba járók lényegesen jobb eredményeket értek el, mint társaik.

Az Ajkai Bródy Imre Gimnázium és AMI-ban az 1995 96-os tanévtől indítanak hat- osztályos gimnáziumi osztályt. Mihályfi László igazgató szerint az eredmények mindenekelőtt azt tükrözik vissza, hogy jó képességű diákok kerülnek be ezekbe a képzési formákba. A tanulók nagy része rendkívül ambiciózus, és a képességeik kibontakoztatásában szerepet játszik, hogy hetedik osztálytól kezdve középiskolai tanárok foglalkoznak velük, mondja az igazgató, aki szerint ez mind a szövegértési, mind a matematikai teljesítményekben megnyilvánul. Emellett az eredményekben az is megjelenhet, hogy az ajkai gimnáziumban 2006-tól egy pályázatnak köszönhetően kompetenciaalapú módszerekkel oktatnak, tette hozzá Mihályfi László.

Veszprémben a kétezres évek közepén felmenő rendszerben szüntették meg a Vetési gimnázium nyolcosztályosés a Lovassy gimnázium hatosztályos tagozatát, a két középiskola azonban ennek ellenére is eredményesen szerepel a méréseken. Szarka László, a Vetési gimnázium igazgatója elmondta, tanulóik a jelenlegi képzési rendszerben is elérik a hat- és nyolcosztályos gimnáziumba járók teljesítményét, sőt, a vetésis diákok szövegértési eredményeinél csupán két-három középiskola tanulói produkáltak jobbat országosan. Ezek a képzések kedvezőtlenek voltak az általános iskoláknak, mert lefölözték a legtehetségesebb tanulókat. Amikor lehetővé vált, hogy öt évfolyamos nyelvi előkészítő képzéseket indítson a két gimnázium, a hat- és nyolcosztályos képzések megszűntek mondta Szarka László.

Az Oktatási Hivatal elemzése szerint a legrosszabb eredményt a szakképzésben részt vevők érték el, átlageredményük elmaradt a hatodikosok pontszámaitól. A tavalyi országos kompetenciamérésben csaknem 280 ezer tanuló vett részt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!