2014.02.04. 18:47
Polgárokat szolgáló közigazgatás
Balatonfűzfő - Célunk, hogy olyan polgárokat szolgáló közigazgatást hozzunk létre, ahol az ügyintézők kerülnek közelebb a polgárokhoz, hangzott el kedden délután a Balatonfűzfői Kormányablak átadásán, az országos kormányablak hálózat bővítésének második vidéki helyszínén.
Az ünnepségen dr. Kovács Zoltán a közigazgatás átalakításáról, a 21. századnak megfelelő kormányablak kialakításáról beszélt. A Veszprém Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja felidézte a kormányzati struktúra átalakítását, a kormányhivatalok létrehozását, a járások kialakítását, a kormányablakok működését. 2011-ben 29 kormányablak nyílt, most nyílnak a járási kormányablakok. Megteremtették a személyi feltételeket is: 230-an vesznek részt képzésben, ahol az ügyintézők nemcsak a szakmai tudást, de az etikus, ügyfélbarát magatartást is elsajátítják. Az ügyfélbarát szemlélet jellemzője, hogy elsődleges az ügyfél, az állampolgárok államba vetett bizalmának visszaszerzése. Cél, hogy az állam a legegyszerűbben és a leghatékonyabban működjön és az állampolgárok érezzék ezt. Az előttünk álló időszakban az országban mintegy 50 kormányablak nyílik, Miskolc után Balatonfűzfő a második vidéki helyszín.
Tervünk kezdettől az volt, hogy azt, ahol ügyintézési pont van, okmányiroda létezik, vonjuk be a kormányablak rendszerbe. Hozzunk létre az eddigieknél bővebb ügykörű és korszerűbb ügyintézési pontokat, mondta dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes.
Dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott, dr. Tar Viktória, a Balatonalmádi Járási Hivatal vezetője és dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes vágták át a szalagot (Fotó: Penovác Károly)
- Célunk, hogy olyan polgárokat szolgáló közigazgatást alakítsunk ki, ahol az ügyintézők kerülnek közelebb a polgárokhoz, nem a polgároknak kell az ügyintézéssel bajlódniuk. Amikor a kormányablak rendszert kiépítettük, nemzetgazdasági érdekeket szolgálunk. Hiszünk abban, hogy a magasabb színvonalú, kulturáltabb, gyorsabb ügyintézés a versenyképességet is erősíti.
Célunk, hogy Magyarország minél versenyképesebb legyen, a gazdaság területén éppúgy, mint az ügyintézés területén. Az állampolgárok minél egyszerűbben tudják intézni az ügyeket és érezzék, hogy nem az ügyintéző az ügy ura, hanem a polgár, hiszen ő fizeti az adót, ő tartja el a közigazgatást - hangsúlyozta a közigazgatási és igazságügyi miniszter, aki a kormánymegbízottal és dr. Tar Viktóriával, a Balatonalmádi Járási Hivatal vezetőjével közösen vágta át a szalagot.
A Balatonfűzfői Kormányhivatal hosszított nyitvatartási időben, reggel nyolc órától este nyolc óráig fogadja az ügyfeleket.