2007.11.28. 03:26
Erősíteni kell a szomszédoknál
Siófok (kn) - A belföldiek körében az első, a külföldieknél pedig a második legnépszerűbb fogadóterület a Balaton - hangzott el a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság (BRIB) tegnapi ülésén. Csakúgy, mint az, hogy erősíteni kell a szomszédainknál.
Csaknem hat százalékkal nőtt a vendégek, 1,3 százalékkal pedig a vendégéjszakák száma a régióban az év első kilenc hónapjában a tavalyi évhez képest - derült ki a bizottság tegnapi, nagyrészt a szezon értékelésével foglalkozó ülésén. A Balaton környéke a vendégek (18,2 százalék) és a vendégéjszakák (24,6 százalék) részarányát tekintve az ország legjelentősebb belföldi fogadóterülete, a külföldi, illetve a teljes vendégforgalmat tekintve pedig ezüstérmes. Az átlagos tartózkodási idő is ebben a régióban a legjelentősebb: az év első kilenc hónapjában 3,8 nap volt, ez 4,3 százalékkal kevesebb a tavalyinál. A magyar tenger legfontosabb küldőpiaca tovább- ra is Németország, Ausztria, Hollandia és Dánia, viszont a legnagyobb vendégszám-növekedést Románia, Szlovákia, Ukrajna, Csehország és Belgium érte el. Éppen ezért a bizottság tagjaival egyetértésben Rosta Sándor elnök szorgalmazta: a jövőben nagyobb figyelmet kell fordítani a szomszédos országokra. A kempingekben a belföldi vendégeknél főleg a déli part kedvelt, az összvendégszám 50 százalékát teszik ki, míg ugyanez az északi parton 20 százalék. A legnagyobb visszaesés (16 százalék) ebben a szegmensben a dán piacon történt, de kevesebben érkeztek Németországból és Ausztriából is. A régió vendégforgalmának öt százalékát adták az ifjúsági szálláshelyek, a belföldi vendégforgalomból csaknem 65, a külföldiből majdnem 85 százalékban részesedett a zánkai ifjúsági centrum. Szintén forgalomnövekedésről számolt be a Balatoni Hajózási Zrt is.
Az ülésen szó esett még többek között a Tourinform- irodák helyzetéről, és arról, hogy javítani kell a szálláshelyek minőségét, hisz a 105 ezer kereskedelmi szálláshelyből 55 ezer tartozik a szálloda kategóriába, és ezek hozták a bevétel nyolcvan százalékát. Szorgalmazták, hogy különböző akciók- kal növelni szükséges a tartózkodási időt, az elő- és utószezon fontosságát, illetve figyelni kell a német piac minden rezdülését.
Az ülésen szó esett még többek között a Tourinform- irodák helyzetéről, és arról, hogy javítani kell a szálláshelyek minőségét, hisz a 105 ezer kereskedelmi szálláshelyből 55 ezer tartozik a szálloda kategóriába, és ezek hozták a bevétel nyolcvan százalékát. Szorgalmazták, hogy különböző akciók- kal növelni szükséges a tartózkodási időt, az elő- és utószezon fontosságát, illetve figyelni kell a német piac minden rezdülését.
Az ülésen szó esett még többek között a Tourinform- irodák helyzetéről, és arról, hogy javítani kell a szálláshelyek minőségét, hisz a 105 ezer kereskedelmi szálláshelyből 55 ezer tartozik a szálloda kategóriába, és ezek hozták a bevétel nyolcvan százalékát. Szorgalmazták, hogy különböző akciók- kal növelni szükséges a tartózkodási időt, az elő- és utószezon fontosságát, illetve figyelni kell a német piac minden rezdülését.