Borosta

2011.09.09. 14:59

Robogókkal rongyoltak neki az emelkedőknek

Megjárták az utat a kalandorok: elmentek robogóval a tengerhez, Szlovéniába, sőt Olaszországba is eljutottak, ahogy eltervezték. A győri Lukácsi István (36) mesél.

Merklin Tímea

Amint arról július végén hírt adtunk, egy lelkes csapat kis motorokkal, vagyis robogókkal tervezett utazást Szlovéniába a tengerhez. Még honlapot is hoztak létre, hogy társakat toborozzanak. Augusztusban lezajlott a nagy robogás: végül is tizennégyen mentek, még Triesztbe is eljutottak.

- Többen indultunk, de volt, aki leállt Keszthelynél, vagy átjött ugyan Szlovéniába, velünk sátorozott egy napot Mariborban, aztán hazament, mert dolgoznia kellett. Végül tizennégyen mentünk le a tengerhez. Ez is nagy dolog, nekem nagy felelősség volt  - mondja Lukácsi István, az utazás fő szervezője.

- Egyszer kilyukadt egy benzincső, de cseréltük, és egy motornak csúszott a kuplungja a hegyen, de megoldottuk, csak nem olyan nagy tempóval tudott nekirongyolni az emelkedőnek. Voltak nők, gyerekek is. Sírva jöttünk haza. Egy család lettünk útközben, szó szerint. Jövőre már biztosan leszünk harminc-harmincöten, mert akik most jól érezték magukat (mindenki), elhozzák barátaikat, ismerőseiket, testvéreiket

Lukácsi István az úton szerzett tapasztalatokról elmondta: nagyon kulturáltak a szlovéniai sofőrök, végig engedték a falkát együtt mozogni, volt, aki inkább hosszan követette őket, de nem előzött, pedig intettek neki, hogy menjen, de nem ment, nem akart közéjük ékelődni.

Kint olcsó az üzemanyag, és nagyon jók az utak. Az alsórendű utak is olyanok, mint nálunk az autópálya. Mikor hazajöttünk, és tankoltunk, a magyar benzinnel leálltak a motorok. Tizennégy motor egyszerre nem hazudik.

- A robogósok a tengerparton strandolással, főzéssel, motorozással töltötték az időt. Fotóikon jól látszik a remek hangulat, az együttlét öröme. Volt egy társunk, Feri, aki egy 34 éves épített Simson motorral jött el, és hozta a 19 éves fiát. Az volt a régi álma, hogy a fiút eljuttassa a tengerhez, csak egyedül, háttér nélkül nem mert belevágni. Szóval, Ferinél minden volt. 40-50 kilogrammos poggyászát a motorra kötözte, de segítettünk neki annyit, hogy betettünk azt a velünk jövő autóba. Feri csomagjából tű-cérna került elő, ha kellett, benzines rezsóján főztünk magunknak. Komplett konyhát hozott. Mondtam neki, kár, hogy szék nincs. Erre elővett egy kinyitható széket is. -

- 1300  méter magasra feltekertek ezek a pici motorok. Triesztnél volt, aki elsírta magát, hogy nem tud felmenni a hegyre. Az ő motorját felvittük, ő meg felsétált... Fantasztikus élmény volt. Triesztben történt az is, hogy tőlünk 120 méterre szakadt az eső, de a mi sátraink nem áztak. Pont ott ért véget a felhő. Mintha Szent Péter tartotta volna fölénk az esernyőjét... Szlovéniában 10,5 euróért kempingeztünk, nagyon klassz volt. Fejenként körülbelül 50 ezer forintba került az utazás, benzinnel együtt. Utolsó nap már mindegyikünknek nyereg alakú volt a feneke, és fájt. De jövőre is megyünk. Közös oldalt csináltunk a neten, azóta is napi levelezésben vagyunk. -

- Életem egyik legnagyszerűbb élménye volt  - mondja Nagy Ferenc (51), aki 19 éves fiával, Tamással vágott bele egy kétszemélyes motoron a kalandba. Régi titkos vágyam volt, hogy fürödhessek a tengerbe, és a fiamat is elvigyem, mert még nem volt a tengernél.

APA A FIÁVAL ÉS ANYA IS A FIÁVAL

A szombathelyi Nagy Ferenc a Vas Népe Borosta oldalán olvasott a győri kezdeményezésről, hogy fiatalok robogóval mennek a tengerhez. Kivágta a cikket, eltette. Interneten felvette a kapcsolatot Lukácsi Istvánnal,  és  fiával együtt (egy motoron) csatlakozott a kis falkához.  Budapestről, Tatabányáról, Keszthelyről is jöttek, Zalaegerszegről egy anyuka  a 22 éves fiával, ők két külön motorral.