Vizitdíj pró és kontra

Megyei körkép (munkatársainktól) - Mintegy két hét telt el a vizitdíj bevezetése óta. Vannak, akik bosszankodnak, mások megértően fizetnek. Az orvosokat az eddigi tapasztalatokról kérdeztük.

Dallos Zsuzsa

Dr. Vörös Ibolyától megtudtuk, az első napon kisebb torlódás alakult ki a számítógépes nyugtakiadásra való áttérés és a betegek tájékozatlansága miatt. Az idő múltával az emberek egyre nagyobb hányada veszi tudo- másul a vizitdíj bevezetését, a pápai nyugdíjasok érdek-képviseleti szervezete viszont levélben fejezte ki tiltakozását a vizitdíj és a kórházi napidíj ellen.

A megyei Csolnoky Ferenc kórház- és rendelőintézetben sincsenek már olyan hosszú sorok a regisztrációs pultoknál, mint korábban. Aki tegnap fél tizenegy után érkezett, annak egyáltalán nem kellett sorba állnia - mondta el a Naplónak dr. Tóth Árpád fejlesztési igazgató. Szólt az új rendszer máris érzékelhető előnyeiről is. Egyrészt kiváltja a kartonozást, mert minden beteg adatai bekerülnek a számítógépes rendszerbe, másrészt kiküszöböli a nem regisztrált betegek ellátását. Ez utóbbinak anyagi vonzata is van, mivel az egészségbiztosítási pénztár csak a regisztrált ellátásért fizet. Tóth Ár- pád elmondta, a vizitdíjfize- tés rendszerét a tapasztalatok alapján folyamatosan korrigálják, igyekeznek egyre inkább betegbaráttá tenni.

Az ajkai dr. Magyar Imre Kórház főigazgatója, dr. Nyári Ildikó elégedett a munkatársak és a betegek hozzáállásával: - Pozitív tapasztalataim vannak, igaz, mi jó előre felkészültünk, képeztük a dolgozókat és tájékoztattuk a betegeket. A vizitcédulát előre meg lehet vásárolni, és az csak akkor veszti érvényét, ha az orvos lebélyegzi, elveszi, különben egész évben használható. Naponta nyomon követjük a folyamatot, szerencsére nincs tumultus, ötnél több beteg sosem áll sorba. Ez annak is köszönhető, hogy már korábban bevezettük az előjegyzéses rendszert, így nincs is kevesebb betegünk, mint korábban volt -mondta dr. Nyári Ildikó. Hozzátette, véleménye szerint csupán hozzáállás kérdése az egész.

- Eddig semmi fennaka- dást nem tapasztaltunk, a betegek a recepciónál fizetik ki készpénzben a díjat, általában mindenki 300 forinttal a kézben érkezik - tájékoztatta mukatársunkat Móroczné dr. Tóth Ildikó, a várpalotai városi kórházat működtető Palotahosp Kft. szakértője, megjegyezve: a kialakított recepciós módszer nem akadályozza a betegforgalmat, a pultnál minden kérdésre választ kap az érdeklődő. A regisztráció szerint nem tapasztalható különösebb csökkenés a betegforgalomban.

- Több munka, lassabb betegellátás a vizitdíj eddigi hozadéka - fogalmazott a tapolcai Kovács Lajosné, a dr. Kazári László háziorvos rendelőjében dolgozó asszisztens. Az adminisztrációs terhek miatt megnövekedett a várakozási idő, és az eddig 80-90 beteg ellátására fordított idő most 55-60 emberre elegendő. Ennek ellenére a betegek türelmesek és mindenki időben előkészíti a 300 forintot.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!