<u>Változik, de mennyire?</u>

<b>Veszprém</b> - Heteken belül társadalmi vitára bocsátják az új KRESZ tervezetét, ami jelentős változtatásokat tartalmaz, igaz hivatalosan még senki nem nyilatkozik a részletekről. <a href="http://naplo-online.hu/fooldal-foldalrovat_legfrissebb_hirek/20080421_kresz"><font color="#000080"><strong>>>></strong></font></a>

Halmos György

A Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, a tervezet készítőjétől a gazdasági tárcához irányítanak, ahol mindössze annyit nyilatkoztak: a KRESZ teljes körű felülvizsgálatának célja az, hogy a biztonságot szolgáló, korszerű és életszerű szabályozást hozzanak létre. 


Esőben, hóban, rossz látási viszonyok között korlátoznák a sebességhatárokat

A jogszabály kidolgozásán jelenleg több szakmai munkacsoport dolgozik, a közreműködésükkel elkészülő javaslatot néhány héten belül széles körű társadalmi egyeztetésre bocsátja a minisztérium. 

Az új jogszabály leghamarabb jövő év második félévében léphet életbe.  A sajtóban eddig napvilágot látott információk szerint gyökeres változásokra számíthatnak a járművel közlekedők. 

Egyik ilyen lényeges változás az lenne, hogy a sofőrök mérlegelési lehetőségét korlátoznák a sebesség megválasztásakor. A balesetek döntő többségét hosszú ideje a gyorshajtás, az előbbségadás és a kanyarodás szabályainak megszegése okozza. 


A sebesség helytelen megválasztása a balesetek 29 százalékában játszik szerepet Veszprém megyében

A megyében például a helytelen sebessémegválasztás a balesetek 29 százalékában játszik meghatározó szerepet. A szakemberek utóbbin nemcsak a megengedett sebesség túllépést értik, hanem a relatív gyorshajtást, vagyis az olyan helyzeteket, amikor a járművel a sofőr nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően halad. 

Az új KRESZ-ben tehát csökkenne az autósok mérlegelési lehetőségét a sebesség megválasztásakor. A jelenleg érvényes sebességhatárokat nem változtatnák meg, de esőben, rossz látási viszonyok között korlátoznák. 

Az M7-es autópályán Székesfehérvár közelében már most is látható olyan kiegészítő tábla, amely esős időben a megengedett 130 helyett 100 kilométerre csökkenti. 

A teljes cikket a keddi Naplóban olvashatják.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!