Balatonalmádi: új arculatot alakítanak ki

Balatonalmádi - Az országban másodikként nyert a Turisztikai Desztinációs Menedzsment pályázaton a Balatonalmádi Turisztikai Egyesület jelentette be évzáró rendezvényükön Dudás Zsolt elnök.

Kiss Nikolett

Csaknem hatvanmillió forintos fejlesztés valósulhat meg ötvenmilliós támogatással a várhatóan tavasszal bekövetkező szerződéskötést követő következő egymásfél évben a pályázatnak köszönhetően.

Dudás Zsolt elmondta: nagyon sokat nyújtanak a turisztikai egyesület tagjainak: képzéseket szerveznek, új, modern arculatot terveznek a városnak, megújulnak a kiadványok, fejlesztik a turistatájékoztatást, átalakítják a tourinform irodát, a mai kor igényei szerint  formálják át a vendégfogadást, de megújul a város honlapja, és study tourokat szerveznek.

Meggyőződésünk, hogy Almádinak nincs más lehetősége, mint a turizmus fejlesztése, erre kell fókuszálni minden erőt és forrást, hiszen ez ad a város lakóinak munkát és megélhetést.

Az egyesület célja a város idegenforgalmának színesítése, fejlesztésének segítése. A település lakóinak, önkormányzatának és a vállalkozóinak turisztikai tevékenységét kívánjuk összehangolni. Idegenforgalmi adatok gyűjtésével, elemzésével, értékelésével, a piac szereplői közötti hatékonyabb információcserével támogatjuk Almádi turisztikai marketing munkáját.

Az egyesület kiemelt célja a balatoni fürdőkultúra fejlesztése, ezen belül természetesen Balatonalmádi fürdőhagyományainak ápolása, a fürdőkultúra XXI. századi lehetőségeinek elterjesztése.

Az idei nyári szezont értékelve Dudás Zsolt elmondta: a tagok által kitöltött kérdőív alapján összegezhető, hogy a belföldi vendégforgalom százalékos arányaiban is sokkal nagyobb volt az idei év nyarán, mint a külföldi.

A német vendégek jelentős része augusztus végén, szeptember elején érkezett. Egyre jellemzőbb a francia, angol ajkú vendég, akik hosszabb időre jönnek, jellemzően lakóautóval. Továbbá sok a lengyel, orosz, szlovák vendég is, valamint skandináv. Már nem jellemző, hogy egy esetleg két hétre érkeznének a turisták.

Általánosan megfigyelhető, hogy rövid időre, egy-öt éjszakára tervezik pihenésüket. Ez idő alatt azonban szeretnek kirándulni, sportolni, egyszóval aktívan eltölteni a napokat. Már nem elégíti ki az igényeiket csak a strand, amelynek látogatottsága egyébként drasztikusan nőtt, hanem azon belül is különböző sportolási, kreatív kikapcsolódási lehetőségeket keresnek.

A jövő évi tervekkel kapcsolatban Dudás Zsolt elmondta: nagy hangsúlyt fektetnek arra a nemzetközi vitorláskonferenciára, amelyre rengeteg hírességet várnak a városba. A pálinka- és az idén nagy sikert aratott hungaricum fesztivált is megrendezik, illetve adventi vásárt is terveznek.

Részt vesznek az összes belföldi turisztikai vásáron, valamint többek között Prágában, Berlinben, Münchenben és várhatóan Szlovákiában is képviselik majd a várost és a Balatont. Javasolják a különböző kedvezményeket kínáló Almádi kártya bevezetését is.

*

- A turisztikai egyesületnek az idei év decemberének végén harmincnyolc rendes és két pártoló tagja van, az idén kilenc új taggal bővült a társaság. 
 
- A kitűzött céljok megvalósítása érdekében jövőre új tagokat is várnak az egyesületbe, természetesen olyenokat, akik tenni akarnak Balatonalmádi turisztikai fejlődéséért és az sem árt, ha határozott céljaik, elképzeléseik vannak.
 
- Kerékpáros majális, Balaton 7, nemzetközi vitorlás szövetség ülése, oldtimer találkozó, borhetek, pálinka- és hungaricum fesztivál ezek a jövő évi kiemelt rendezvények, de mellettük kisebbeket is terveznek.
 
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!