Téves számot hívott éveken át több ezer E.ON ügyfél

Veszprém - Olvasónknak köszönhetően megoldódott az E.ON-os adatdiktálás rejtélye: éveken át egy magántelefonszámra érkeztek az ügyfelek adatai, mivel az előhívószámról megfeledkeztek. Több ezer téves hívást kapott olvasónk.

Nagy Terka

Olvasónk nevének elhallgatását kérte, de fellebbentette a fátylat a gyakori panaszok okáról - legalábbis egy részéről -: az ő telefonszámára érkeztek a gázóraállásról szóló adatok. Az utóbbi időben pedig azért közli a rendszer, hogy nem tudja fogadni a hívást, mert az téves szám, kikapcsoltatta a rendszerből.

- Nagy megelégedettséggel olvastam a Napló november 13-i számában az E.ON gázóra állás bejelentéséről megjelent cikküket és az azt követő hozzászólásokat. Több évig próbáltam az E.ON-nál elérni, hogy ne az irodai telefonszámomra érkezzenek be a gázóra leolvasások, eredménytelenül. 2003-ban telefon előfizetés vásárlásakor az akkori KÖGÁZ egyik régebbi, állítólag már nem használt telefonszámát kaptam meg a 404-440-es számot. Kezdettől fogva naponta többször is ezen a számon keresték a KÖGÁZT. A hívások száma 2006-től jelentősen megemelkedett, ezen a számon akarták a fogyasztók az E.ON-nál a gázóra leolvasásokat bejelenteni. Ha az üzenetrögzítőmet délután vagy hétvégén bekapcsoltam másnapra 30 gázóra leolvasást diktáltak be rá. Sikerült kiderítenem, hogy a számlán és a telefonkönyvbe olyan szerencsétlenül írták be a telefonszámokat, hogy emiatt nagyon sok hívás hozzám futott be. Az ügyfelek részére kommunikált telefonszám a ( 40 ) 444 000, ha valaki nem ütötte be a számsor elé a 06-os előhívószámot hanem a 40-es számmal indított akkor a hívás az én 404-440-es számomra érkezett. (40)4-440. Ki lehet próbálni. Emiatt két alkalommal is bementem az E.ON veszprémi kirendeltségére ahol azt a tanácsot adták, hogy tiltassam le a számomat, kérjek új telefonszámot. Tanácsukat megfogadva idén tavasszal szolgáltatót és ezzel együtt telefonszámot is váltottam, de még további két hónapig a régi számomra jöttek a hívások. Kiderült, hogy a telefontársaság a szerződés megszüntetését követően csak a kimenő hívásokat tiltotta le, de a bejövő hívásokat nem, végül kérésemre a bejövő hívásokat is letiltották. Az ügyfelek jelentős része továbbra is még mindiig az E.ON által rosszul megadott régi telefonszámomat hívja, csak most már ki sem csörög, nincs aki felvegye a telefont. A 2006-2009 tavaszáig terjedő három éves időszakban több ezer óraleolvasást diktáltak be az üzenetrögzítőmre délután négytől másnap reggelig amikor éjszakára be volt kapcsolva. Ezek az adatok senkinek nem hiányoztak az E.ON-nál? Jó lenne ha a Napló a fogyasztók tudomására hozná, hogy a ( 40 ) 444 000 számot senki se hívja, mert most már senki sem veszi fel és üzenetrögzítő sem üzemel. Ezért nem érhető el a szám, és ezért mennek az olvasói panaszlevelek önökhöz hónapok óta - közölte olvasónk.

Az általunk megtudottakat közöltük az E.ON-al is. A cég kommunikációs munkatársa, Egyházi Nikoletta megerősítette:  az olvasó által felvezetett probléma nem ismeretlen jelenség előttünk. Az utóbbi években is előfordult már, hogy korábbi és már megszűnt telefonszámunkat a telefonszolgáltató társaság, bizonyos idő elteltével kiadta magánszemélynek, okozva ezzel kellemetlenséget az illetőnek. Társaságunk minden felületen, általunk használt eszközön a teljes hívószámokat tünteti fel, éppen az ilyen félreértések elkerülése érdekében. 

Lapunkhoz számos, a fenti esethez hasonló észrevétel érkezett az elmúlt hónapokban is. Ezek egy része valószínűleg hasonló probléma miatt fordulhatott elő. Aki biztosra akar menni, a megfelelő telefonszámokat megtalálja az E.ON honlapján.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!