A gyógyítás közös munka

Balatonalmádi - Az egészségházba beköltözött munkatársak nagyon segítőkészek, sajátjuknak tekintik a házat, igyekeznek minél hamarabb "belakni". Szeretnék, ha a ház mielőbb teljes kapacitással működne, de sajnos vannak kisebb-nagyobb építési hiányosságok, amelyek csak a használat folyamán jönnek elő, a hibák javítása folyamatosan történik.

Varga Domokos Péter

Az alig egy hónapja átadott balatonalmádi kistérségi egészségügyi centrum vezetője tájékoztatta lapunkat az indulás, az üzemelés eddigi tapasztalatairól. Dr. Németh Ilona elmondta, a házban december 1-jével új szolgáltatás indult: a központi ügyeletre érkező hívásokat egy mentős diszpécser központ fogadja, ott döntik el, hogy az esethez mentőt küldjenek, vagy értesítsék az ügyeletes orvost. Ezzel értékes időt nyernek a gyógyításban, hiszen például szívinfarktus esetén gyorsabban kapja meg a beteg a szükséges ellátást. Az ügyelet telefonszáma is megváltozik, az új szám: 88-412-104. (88-as körzeten belül nem kell a körzetszámot hívni.) Egy rövid átmeneti időszakban még él a régi orvosi ügyeleti hívószám is.

Az új intézménybe - Vörösberény kivételével - beköltöztek a háziorvosi rendelések. Az itt élők ragaszkodtak a saját megszokott, régi rendelőjükhöz.

A napokban indulnak a teljesen új szakrendelések is: a sebészet, valamint a röntgenes szakvizsgálat, a régebb óta működő szakrendelések természetesen továbbra is elérhetők.

A bőrgyógyászat átmenetileg akadozik, mivel sajnos nincs megfelelő szakember, ezért a betegeket átmenetileg Veszprémben látják el. Németh Ilona reméli, hamarosan találnak megfelelő orvost, és akkor a bőrgyógyászati vizsgálatot is itt végezhetik majd. A fizikoterápia januártól költözik be az egészségügyi centrumba.

A házban a későbbiekben rendszeres továbbképzések és egészségnevelő programok tartását is tervezik, ezekhez is alakítottak ki megfelelő helyiségeket.

Várhatóan a jövő év elejétől válik teljessé a centrum működése, így a már meglévő és a tervezett új szolgáltatások is teljes körűen állnak majd a Kelet-balatoni kistérségben élők rendelkezésére  hangsúlyozta az intézmény vezetője.

- Nagyon szeretném, ha nemcsak az itt dolgozók, hanem a város is sajátjának érezné a házat, segítene nekünk a jó beteg-orvos kapcsolat kialakításában, hiszen a gyógyítás közös munka, csak így lehet eredményes - zárta a tájékoztatót  dr. Németh Ilona ügyvezető.

 

Miért kell ilyen sokat várakozni?

Dr. Németh Ilonának továbbítottuk egy olvasónk észrevételét, e szerint időnként még sokat kell várni egy-egy rendelésre, nem megy minden gördülékenyen. A főorvos közölte, a várakozás sajnos az egészségügyi dolgozók túlterheltségének a következménye, és kis részben az indulás velejárója. Az itt dolgozók igyekeznek ezen javítani, hamarosan elindul a számítógépes előjegyzési rendszer is, ami rövidíti a várakozást. A betegek megértését, türelmét és segítségét is kérte, hiszen ha a rendelőbe érkező betegek a taj-kártyájukkal a kezükben lépnek a regisztrációs pulthoz, már jelentősen gyorsul a felvétel. A betegek bejelentkezése a portán történik, itt vagy előjegyzik egy időpontra, vagy a regisztráció után az adott rendelésen név szerint szólítják őket, a taj-kártyára csak itt van szükség, és ha ez kézben van, pillanatok alatt megtörténik a felvétel.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!