A ralisoknak is betett a gazdasági válság - Fotókkal!

Eger - A veszprémi ralirendező stáb vezetője találta ki öt esztendővel ezelőtt, hogy legyen egy futam a hevesi székhelyen. Az ötlet bevált, ma már a hazai versenyek leglátogatottabbja az Start Autó Eger rali.

Novothny Ottó

Legutóbb tavaly novemberben láthattak a nézők bajnoki raliversenyt, nem véletlen, hogy már résztvevők, szurkolók alig várják, hogy elstartoljon az első autó az idei szezonban is. Egerben április 3. és 5. között végre felbőgnek a motorok és a magyar, szlovák közös ralibajnoki nyitányonnyal elkezdődik a versenyévad.


Az utóbbi évek hagyományainak megfelelően ismét Egerben kezdődik meg az idei raliszezon. Ez a verseny a legnépszerűbb a hazai futamok közül
(Fotó: Zwicker Tamás)

- Rendkívüli az érdeklődés, de ezt már megszoktuk - kezdte Lakatos Róbert a Start Autó Eger rali főszervezője. - Sajnos a résztvevők száma közel ötvennel csökkent, ami egyértelműen a gazdasági válság következménye. Ráadásul többen vannak olyanok, akik megfeszítették magukat, hogy az első futamon ott legyenek, aztán majd meglátják mi lesz.
 
- Nagy nevek is vannak a távolmaradók között.

- Igen, Benik Balázs és Turi Tamás sem indul Egerben. Ennek ellenére persze az első és másodosztályban így is közel kétszáz négykerekű száguldását lehet nyomonkövetni a helyszínen. A pilóták között lesznek olyan külföldiek, akik korábban világbajnokságokon is bizonyítottak már. A szlovák Béres, vagy a lengyel Grzyb tartozik ebbe a körbe.
 
- Ott lesznek a WRC-k is, pedig rezgett a léc alattuk.

- A nemzetközi szövetséghez hasonlóan a hazai is kínlódik. Az ok: a Forma 1-es csapatok pénzigényét is meghaladja egy-egy gyári ralitársulat világbajnoki költsége. Egyértelmű tehát a szándék: a ráfordított összegek csökkentése. Ebben segíthet a WRC-k kitiltása. 


Hosszú, mondhatni egész télen át tartó vita végén a magyar szervezet a kecske is jóllakjon, a káposzta is megmaradjon döntést hozott: a külső szemlélő számára nem lesz érzékelhető a változás, de a pontozás alapján kettéosztódik a mezőny. Hangsúlyozom: továbbra is egy gőztes lesz, a mezőny együtt indul, ám az A8-as kategóriát külön pontozzák majd.
 
- Feltételezem a költségcsökkentés nem mehet mondjuk a biztonság rovására.

- Nyilvánvaló, hogy van olyan tétel, amin spórolni kell és van olyan, amin nem szabad. Az említett ebbe a kategóriába tartozik, ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy sok más sportághoz hasonlóan, nálunk is nehéz idők következnek.
 
- A Veszprém megyei pilóták aktivitása is csökkent?

- Úgy tűnik, egyelőre nem látványosan. Az első osztályban ott lesz Aschenbrenner György-Pikó Zsuzsa, Varga Attila-Savanyu Roland, Osváth Péter-Czupor Balázs, Krózser Menyhért-Fodor János (valamennyien N4), Puskádi János (N3), illetve a másodosztályban Osváth Balázs. Bízom benne, hogy a nehézségek ellenére izgalmas és látványos raliszezon előtt állunk.


Előreláthatólag hét magyar futam

A bajnokság hét bajnoki futamból áll majd  legalábbis a tervek szerint. Ez azonban egyelőre még csak az elmélet, a gyakorlat bármikor átírhatja az elképzeléseket. A Start Autó Eger ralira 143 első és 40 másodosztályú pilóta nevezett. Előbbi mezőnyben szlovák, cseh és lengyel sportolók is vannak. 

A tizennégy gyorsasági szakasz százhatvan kilométer hosszan állítja erőpróba elé a résztvevőket. Érdekesség, hogy a veszprémi ralit ismét július első hétvégéjén, vagyis 3. és 5. között rendezik meg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Címkék#rali#egér

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!