Átépítik a csomópontot

Litér - Ha minden a tervek szerint alakul, az év második felében megkezdődhet a 8-as főút litéri csomópontjának átépítése. Ez lesz majd a 82-es főút végpontja is.

Tremmer Tamás

A Veszprém megyét kelet-nyugati irányban átszelő 8-as számú főközlekedési útvonal az ország egyik legnagyobb forgalomterhelésű tranzit közlekedési útvonala. 

A főút korszerűsítéséről és balesetveszélyes csomópontjainak átépítéséről már egy 2007-es kormányhatározatban elfogadott Közútfejlesztési Operatív Program rendelkezik. 

A főút fejlesztése időszerű, így aktuálissá vált a kérdés, amit Pál Béla MSZP-s országgyűlési képviselő tett fel az országházban: 

Mikor várható a 8-as és 72-es számú főközlekedési utak különszintű csomópont építésének megkezdése, valamint az ebbe a csomópontba csatlakozó 82. számú főút Veszprém-Gyulafirátót - Veszprém-Kádárta elkerülő szakasz kivitelezésének megkezdése és tervezett átadása?

A 8. számú főútvonal nemcsak Veszprém megye közlekedési tengelye, hanem az ország kelet-nyugati tranzitközlekedésben is jelentős szerepet tölt be, adott választ Hónig Péter, ezért a főút fejlesztése kiemelt prioritást kapott. 

A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter kifejtette, a litéri csomópont külön szintűvé alakítására az építési engedély 2007-ben megszületett, tavaly decemberében pedig aláírták az 1,3 milliárd forintos uniós támogatási szerződést. 

Az év márciusában elindították a közbeszerzési eljárást, ezt követően a munkaterület átadása augusztus közepére tehető. 

A beruházás részeként a csomópontban a 8-as főút felett megépül egy 2x1 sávos felüljáró, a főút egy kilométeres szakaszán megerősítik a burkolatot, valamint sor kerül a 2x2 forgalmi sáv fizikai elválasztására is. A csomópontot úgy alakítják ki, hogy további beruházás nélkül ide csatlakozhasson a 82-es számú főút. 

A 82-es Gyulafirátótot és Kádártát elkerülő szakaszának engedélyezési tervei ugyancsak elkészültek, az építési engedélyt várhatóan még az idén ősszel kiadják.

A két körforgalmat egy vasúti felüljárót és egy hidat is magába foglaló 5,3 km-es szakasz beruházási költsége 2,5 milliárd forint. Az építkezés legkorábban 2011 nyarán kezdődhet, az átadás 2013 nyarán várható.

(Illusztráció: archív)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!