Egyre több az agresszív sofőr az utakon

<b>Veszprém</b> - Erőteljesen csökkent a halálos és súlyos sérüléssel járó balesetek száma a megyeszékhelyen; ez a pozitív tendencia a korábbi években tapasztaltakkal megegyezik.

Halmos György

Volf Péter őrnagy, a kapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője elmondta, hogy tavaly  összességében kilenc százalékkal csökkent a személyi sérüléssel járó balesetek száma, miközben 12 százalékkal kevesebben sérültek meg, mint 2007-ben. 

Hozzátette, hogy sokkal jelentősebb a javulás a halálos balesetek arányában, ugyanis 64 százalékkal, a korábbi 14-ről ötre csökkent a tragikus kimenetelű esetek száma. 

A statisztika akkor árul el sokat, ha nemcsak egy-egy évet összehasonlítva, hanem folyamatában nézzük az adatokat. Míg 2005-ben 23-an haltak meg a kapitányság területén, addig 2006-ban és 2007-ben 14-en, tavaly pedig öten. 

Hasonlóan pozitív eredményről számolt be az őrnagy a súlyos balesetek alakulása kapcsán, hiszen tavaly negyedével kevesebben sérültek meg, mint azelőtt. 


A csatári kereszteződés az egyik legveszélyesebb hely a kapitányság területén, a balesetek nagy része gyorshajtás miatt következik be. Ide is szeretnének fix telepítésű sebességmérő kamerát
(Fotó: archív)


Felemás eredményt könyvelhetnek el a baleseti statisztikával foglalkozók a könnyű sérüléses eseteknél, ugyanis az arányuk csaknem hét százalékkal növekedett, viszont kevesebben sérültek meg.

Az őrnagy úgy véli, hogy a eredmények hátterében a tavaly májustól érvényben lévő objektív felelősség áll, valamint az, hogy a rendőrség másképpen próbálja a baleset-megelőzési feladatokat ellátni. 

Utóbbira példaként azt említette, hogy részt vesznek az iskolai oktatásban, rugalmasan, évszakhoz, időjárási viszonyok változásához alakítják ki kampányaikat. 

Az osztályvezető beszámolt arról is, hogy az ORFK kérésére  több ezer veszprémi balesetet elemezve kilenc olyan helyszínt jelöltek meg a városban és környékén, ahová fix sebességmérőket szeretnének telepíteni. 

Jelenleg ezek csak tervek, de várhatóan év közben megvalósulnak. Állandó sebességmérő kellene a körgyűrű kereszteződéseihez, a 8-as főút több pontjára.

Volf Péter megemlítette, hogy 2008-ben  elszaporodtak az olyan esetek, amikor a sofőr vélt vagy jogos sérelmét az úton próbálta megtorolni. Háromszáz közlekedési bűncselekményből hetven közúti veszélyeztetés miatt indult, ezek zöme az előbb említett kategóriába tartozik. 

Nagyon veszélyes az, ha egyre többen azt hiszik, hogy a járművük eszköze lehet a revansnak. 

Megtudtuk azt is, hogy a Budapest-Jutasi út kereszteződésében tavaly év elején felállított kamera az  első időszakban naponta csaknem negyven szabálytalan, piroson áthajtó autóst rögzített, mára ez a szám radikálisan lecsökkent, naponta, kétnaponta egy-két figyelmetlen autós hajt át a tilos jelzésen. 

Kaposvári rendőrök a közelmúltban Veszprémben jártak, és a Budapest-Jutasi út kereszteződésében elhelyezett kamera működését tanulmányozták. 

Dr. Kemény Gábor kaposvári kapitány kérdésünkre elmondta, hogy három olyan kamera telepítését tervezik, mint amelyen Veszprémben van. 

Hozzátette, hogy Kaposváron jelenleg 13 kamera működik, amelyek segítségével az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabálytalanságokat (például a tilosban parkolást) szankcionálni tudják. 

A kaposvári rendőrkapitány hangsúlyozta: a veszprémi módszert célravezetőnek tartja. Hozzátette, hogy a somogyi megyeszékhelyen sem mennek el egyetlen olyan szabálysértés mellett sem, amelyből baleset lehet.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!