Gyors, biztonságos, kényelmes?

Balatonfüred - Éppen száz éve annak, hogy megépült a Balaton északi partján közlekedő vasútvonal, a centenárium emlékére szombaton nosztalgiavonat közlekedett Budapesttől Tapolcáig. Az állomásokon helyi közreműködők fogadták a híres 424-es gőzmozdony húzta szerelvényt.

Napló


A füredi ünnepségen közreműködtek a Sellő Alapítvány csoportjai és a Balatonfüred Néptánc Együttes
Fotó: Napló

A helyi polgárok és a Balatoni Szövetség is komoly lépéseket tett annak érdekében, hogy vonal megépüljön, és már akkor is jelentős késésben voltunk például a déli parthoz képest, ahol 1851-ben indult meg a vasúti közlekedés - fogalmazott Simon Károly, Balatonfüred díszpolgára, a Balatoni Szövetség tiszteletbeli elnöke a balatonarácsi állomáson tartott ünnepségen. 1906-ban 3600 helyi lakos hatszáz szekéren Budapestre utazott, hogy petíciót nyújtson be a földművelésügyi és a közlekedési minisztériumokhoz a vasútvonal megépítése mellett kardoskodva, emellett komoly anyagi támogatással is hozzájárultak az építkezéshez. 1909. június végén a vonalat átadták, július 1-én pedig elindult az első szerelvény. Balatonarácson Heinczinger István, a MÁV Zrt vezérigazgatója és dr. Bóka István, Balatonfüred polgármestere felavatták az állomás épületének oldalán elhelyezett emléktáblát. A balatonfüredi pályaudvaron beszédet mondott Heinczinger István, kihangsúlyozta: a vasút jövője abban rejlik, hogy gyors, biztonságos és kényelmes, de ahhoz, hogy a jövőben igénybe vegyék az utazni vágyók a szolgáltatást, komoly összefogásra és fejlesztésekre van szükség. A vezérigazgató reményét fejezte ki aziránt, hogy nem kell újabb hatvan évet várnunk arra, hogy a Székesfehérvár-Tapolca szakaszt villamosítsuk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!