Miénk ez a cirkusz?! - LGT dalok a Pannon Várszínház zenés darabjában

Veszprém - A Lokomotív GT dalaiból összeállított cirkuszmusical ősbemutatója a közelmúltban volt a Pannon Várszínházban.

Gaál Julianna

A darab jelentős fórral indult nálam, hiszen nagy LGT rajongó voltam, vagyok. Az együttes dalai azt az életérzést jelentik számomra, amikor 16 évesen egy titkos cigivel a kezünkben járjuk az utcákat és félhangosan énekeljük: neked írom a dalt, neked énekelek, egymás után százszor is akár. És feltétlenül szabadnak, felnőttnek és minden titkok tudójának érezzük magunkat. LGT-t hallgatni nekem bármikor és bárhol jól esik, szerintem vagyunk még ezzel jópáran.

Ennek ellenére a Pannon Várszínház Miénk ez a cirkusz című musicalje nekem nem tetszett. Ez a harmadik olyan produkciója a teátrumnak, melyben ismert és népszerű dalokra fűznek fel egy történetet, készítenek koreográfiát.

A Zorán dalaiból összeállított Boldog idő volt az első, a darab az újdonság és az eredetiség erejével hatott. A Tánc-dal-fesztivál a '60-70-es évek hangulatát igyekszik bemutatni korabeli slágerek segítségével. Ezek a kísérletek sikeresek voltak, ám mostanra az ötletek tárháza, úgy érzem, kimerült. Nem volt elég az üdvösséghez a sok népszerű LGT dal, az egyébként látványos és eltalált jelmezek, a csodálatos hangú Stefancsik Annamária és Zayzon Csaba, valamint az élőben zenélő LGT Emlékzenekar. Az előadás szétesett, nagyon sok jelenete ad hoc-nak tűnt. Mint ahogy egy előbbi írásomban, ismét értetlenkedem a díszlet miatt: nem tudom, hogy mit keresett a színpadon a földgömb és a fürdőkád, öncélúnak és koncepciótlannak tűnt a használatuk. A biciklis állványt is jónéhányszor elsütötte már a rendező, nem jó, ha az a nézőnek az az érzése, hogy azért veszik elő, mert már úgyis ott van a raktárban.

Néhány koreográfia - Mindenki másképp csinálja, Neked írom a dalt, Miénk ez a cirkusz - lendületes, jó volt, a legtöbb esetben azonban követhetetlen és vontatott, nem adta a lovat a mondanivaló alá, nem volt igazi karaktere.

Stefancsik Annamária, Gazdag Tibor és Zayzon Csaba énekes teljesítménye mindenképpen kimagasló volt, bár Stefancsik keveset volt a színpadon, Zayzon viszont az egész előadást végigénekelte, nem is akárhogyan. A többiek elfogadható teljesítményt nyújtottak, bár néhányuk - például Szelle Dávid, Varga András és Németh Ádám - hangja énektanárért kiált. Szintén kiemelendő Telegdi Kamilla, az Emil és a detektívek Pony-ja, aki magabiztosan és nagyon ügyesen mozgott a színpadon, annak ellenére, hogy ő még csak most tizennégy.

Akár hogyan is, nekem ez az előadás nem hozta vissza a 16 éves kori, csavargós-világmegváltós hangulatot. Mondhatnám, ez a cirkusz most nem az enyém.

Az előadás díszleteit Kovács Yvette Alida tervezte, a jelmeztervező Justin Júlia volt. A koreográfiát Krámer György készítette,  a darabot a Vándorfi László rendezte.
 
Zenés színművek, játékszíni darabok

Szinte csupa zenés darab, egy daljáték - János Vitéz -, egy bohózat - Botrány az operában avagy a két tenor -, egy operettbohózat - Fekete Péter - és egy musical - Tánc-dal-fesztivál 2 - szerepel a Pannon Várszínház idei évadjának bemutatói között. A teátrum játékszíni bérletének előadásai lesznek a Virágot Algernonnak című Daniel Keyes regényből készült színmű, a Karinthy kabaréjeleneteiből álló Ominibusz és a Chapek testvérek játéka, A végzetes szerelem játéka.
 
(Fotó: Gáspár Gábor)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!