Nincs kettő négy nélkül

Hiába az utóbbi évtized talán legizgalmasabb világbajnoksága, a színesedő mezőny, az új csapatok és pilóták sikerei, a Forma-1 népszerűsége egyáltalán nem döntöget csúcsokat.

Horváth Gábor

A száguldó cirkusz idei évada botrányoktól harsogva indult, majd jó ideig úgy is folytatódott, ám a futamok nézettségi mutatóin nem igazán látszott meg a nagy hírverés. 

A gazdasági világválság természetesen itt is éreztette hatását, azonban a visszaesés fő okát elsősorban nem ide vezetik vissza a szakemberek, hanem a patinás csapatok gyengélkedésére. 

A versenyszezon elején az újjonnan alakult Brawn GP uralta a mezőnyt, majd nemrég a Red Bull is felzárkózott vetélytársához, azonban a Ferrari és a McLaren még egyelőre csak úton van kifelé abból a mélységből, amelybe idén sikerült alaposan belesüllyedniük. 

A legnagyobb rajongótábora még mindig az utóbbi kettőnek, illetve azok pilótáinak van, így ha a nagyágyúk korábbi sikereikhez méltón szerepelnek, a nézettség is elindulhat felfelé.

Persze a Forma-1-et egyáltalán nem kell félteni, a világ egyik legnagyobb és leghíresebb eseménysorozata több mint egy verseny. 

Egy olyan iparág, amelynek vezetői (még ha látszólag nem is vannak mindig teljes egyetértésben) profin alakítják át terméküket egyik pillanatról a másikra újból eladhatóvá és élvezhetővé. 

A kérdés már csak az, hogy e két kategória mennyire fér meg egymás mellett az ő szemükben, szerintem nagyon sok rajongó szeretné, ha az előbbi nem zárná ki teljesen az utóbbit.

(Fotó: archív)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!