Siker vagy nem a félsiker?

Veszprém - A kormányzat harmadszor tűzte zászlajára a 11. számú, Győr - Veszprém közötti vasútvonal megszüntetését, de a civilek ellenállása, a magas szintű politikai nyomásgyakorlás kétszer meghátrálásra késztette őket. Idén jutottak a legmesszebb, december közepétől csak hétvégi közlekedés lesz Zirc és Veszprém között.

Tremmer Tamás

Siker avagy nem, hogy legalább a hétvégi vasúti járatot sikerült megmenteni Zirc és Veszprém között?

Dr. Navracsics Tibor országgyűlési képviselő e kérdéssel adta meg a városházi vasúti eszmecsere alaphangját.

Válaszában kifejtette, ez félsiker, ha csökkent is a forgalom, de legalább megmaradt. Innen inkább lehet újraépítkezni, mint a nulláról.

Mindenkinek el kell gondolkodnia azon, mi kell ahhoz, hogy Magyarországon ne legyen kérdés: kell-e vasút avagy sem. Ez nem lehet teher az ország számára, inkább haszonnal kecsegtet. Éppen ezért minden vasúti kilométerért küzdeni kell.

Az unióban környezetvédelmi szempontok, és a vidék élhetősége miatt fejlesztendő a vasútvonal.

Az unió országai arra törekszenek, hogy a teher-, és a személyszállítást a közútról a vasútra tereljék. Érdekes módon hazánk ezzel éppen ellentétes lépéseket tesz, szögezte le Győri Enikő európai parlamenti képviselő.

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke, Bödecs Barnabás kétségeinek adott hangot, ugyanis a hétvégenkénti közlekedés a vonalon utasvesztést fog okozni, amit jövőre a bezáráshoz fel lehet használni.

Nem hivatalosan úgy tudják, Zirc és Veszprém között hétvégenként három vonatpár közlekedik - ez az információ mikor lesz konkrét?

Tudomásuk szerint a 11. számú vonal mozdonyait Veszprémben tankolják - miért nem lehet ezekhez szerelvényt csatlakoztatni, s utasokat szállítani?

Az eplényi megálló 1,5 kilométerre van a településtől, oda még járda sem vezet. Bejelentette, ha a MÁV a megállót beviszi a településre, a szövetség saját költségén elkészíti az állomás terveit.

A menetrend jóváhagyása a kormányzat feladata, de ez még nem történt meg, jelentette ki Sánta Gyula, a MÁV Start Zrt. regionális vezetője. Amíg ez nem történt meg, addig azt sem tudják, a mozdonyokat hol töltik fel üzemanyaggal.

Szerinte valószínű, hogy Veszprém helyett Celldömölköt (!) választják. Az eplényi belterületi megálló létesítését a pálya meredeksége miatt nehezen tartotta kivitelezhetőnek.

A fórumon elhangzott, komoly kormányzati elhatározás látszik a 11. számú vonalon a személyszállítás felszámolására, hiába turisztikai- és ipartörténeti érték a vasút.

Eplényben egyre népszerűbb lesz a sípálya, a most épített felvonót nyáron libegőként lehet használni, ami akár vasúti forgalmat is generálhat. A vissza nem fordítható folyamatokat elindító döntés előtt ezeket is figyelembe kell venni!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!