Meditációs kurzus

2021.10.22. 15:18

A digitális stressz és az okostelefon-függőség leküzdéséért

Egy új tanulmány szerint az emberek többsége változtat a közösségi médiához való hozzáállásán annak a mentális egészségre gyakorolt potenciálisan negatív hatása miatt.

A digitális egyensúly egyre több ember számára fontos, ezért a Kaspersky Neil Tranter tudatosság-trénerrel együttműködve kidolgozta

az itt elérhető angol nyelvű, „A digitális stressz és az okostelefon-függőség leküzdése”

(Overcoming digital stress and smartphone addiction) címet viselő meditációs kurzust, amely a digitális élet tudatosabb vezetéséhez szükséges ismeretekkel és eszközökkel látja el a felhasználókat.

A technológia és a közösségi média pozitív és negatív hatásai közötti megfelelő egyensúly megtalálása sok ember számára jelent problémát. A válaszadók 39%-a úgy érzi, nem tartja ellenőrzése alatt, illetve nincs tisztában a közösségimédia-használatának határaival, 23% pedig negatív érzéseket tapasztal, ami megnövekedett stresszt és szorongást eredményezhet.

A Kaspersky úgy gondolja, hogy a digitális jóllétre mindenkinek oda kellene figyelnie. Ezért összefogtak Neil Tranterrel – aki több mint 15 éve gyakorolja a meditációt és elvégezte a tudatosság-alapú stresszcsökkentési képzést –, hogy elindítsanak egy kurzust, amely különféle technikákat kínál a felhasználók számára a technológiához fűződő viszonyuk újraértékeléséhez, hogy élvezhessék annak minden előnyét, és jobb egyensúlyt alakíthassanak ki.

„A világjárványból kifelé tartva emberi világunk maradandóan, kibogozhatatlanul összefonódott a technológiával. Ez pedig rányomja a bélyegét a jóllétünkre. Folyamatosan ki vagyunk téve az e-maileknek, a közösségi médiás posztoknak, a mesterséges intelligencia generálta hírcsatornáknak és az okostelefonos értesítéseknek, így az agyunk egyre fragmentáltabbá és kimerültebbé válik. Itt az ideje, hogy visszaszerezzük a hatalmat. Csatlakozzanak hozzánk a digitális stressz és az okostelefon-függés leküzdését segítő kurzuson! Ismerjék meg azokat a pszichológiai technikákat, amelyek elterelésre és a tudatosság fejlesztésére használhatók, hogy visszaszerezhessék a figyelmük feletti irányítást, és egészségesebb választásokat hozhassanak az időtöltéssel kapcsolatban” – mondja Neil Tranter tudatosság-tréner.

A Kaspersky kutatásából kiderül, hogy az emberek már most is tesznek proaktív lépéseket az egészségesebb digitális szokások kialakítása érdekében:

a válaszadók 38%-a korlátozza vagy csökkenti a közösségi oldalakon töltött időt.

A másik fontos, növekvő trend a meditációs appok használata. A 19 millió fős közösséget számláló ingyenes meditációs alkalmazás, az Insight Timer szerint 2020. márciusában az alkalmazás letöltései globális szinten 100%-kal nőttek, és az év végére a meditációval töltött percek száma az előző évihez képest több mint 30%-kal, 6 milliárdra nőtt.

„A digitális stressz és az okostelefon-függőség leküzdése” című meditációs kurzus abban kíván segíteni az embereknek, hogy egészségesebb viszonyt alakítsanak ki a technológiával, továbbá gyakorlati módszereket sajátítsanak el a technológia iránti sóvárgás és az okostelefontól való elválás miatti szorongás leküzdésére, emellett tanácsokkal szolgál azzal kapcsolatban, hogy miként töltsük ki az üres időszakokat tudatos jelenléttel a készülékeink folytonos nézegetése helyett.

A kurzus elmagyarázza, hogyan válik szokássá a közösségimédia-használat, idegtudományi szempontból vizsgálja a FOMO (a kimaradástól, lemaradástól való félelem) jelenségét, ismerteti, hogyan váltja ki belőlünk a „belső kritikust” az, ha folyton másokhoz hasonlítjuk magunkat a közösségi oldalakon, továbbá önegyüttérzési technikákat mutat be az ilyen érzékekkel való megbirkózáshoz.

A kurzus egy speciális, a távmunka kihívásainak szentelt bónusz leckét is tartalmaz, amely az egészségesebb munkaszokások kialakításához, valamint a munka és a magánélet közötti jobb egyensúly megteremtéséhez kíván segítséget nyújtani.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik

facebook comments widget