Életmód

2015.09.27. 07:57

Őrizzük a barna színt - Megfelelő kezeléssel és étkezéssel segíthetünk

A napbarnított bőr nagyon jól mutat, optikailag karcsúsít és az apróbb bőrhibákat is elfedi. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a bőrünket nagyon megviseli napozás.

Tóth B. Zsuzsa

Pillerné Szendi Veronika kozmetikus szerint nyáron a bőr szaruréteg megvastagodik, a pórusok kitágulnak, a bőr szárazzá válik. Kis ráncocskák alakulnak ki, a meglévők pedig elmélyülnek. Ezért a barna bőrnek gondosabb ápolásra van szüksége ősszel is.

– Bármilyen hihetetlen, aki szeretné megőrizni a barnaságát, annak hetente egyszer-kétszer érdemes bőrradírt használnia. Ugyanis, amennyiben ez elmarad, az elhalt bőrréteg érdes tapintású, berepedezett lesz és ilyenkor számítanunk kell a különböző bőrgyulladásokra. Kerüljük azonban az erős peelingeket, használjunk inkább finomabb szemcséjű, vagy enzimes bőrradírokat. Azok ugyanis csak az elhalt fátylat koptatják le a bőrről – tanácsolja a kozmetikus.

Véleménye szerint érdemes ilyenkor erre a feladatra inkább szakember segítségét kérni, mert a dehidratálttá vált bőrnek fokozott, szakszerű ápolásra van szüksége.

A mai modern technikákkal a bőr különböző rétegeibe koncentráltan juttatják be a bőrt nedvesítő és tápláló hatóanyagokat a kozmetikusok. Az önbarnító krémekkel most még vissza tudják adni a bőr aranyló barna ragyogását. Azonban ha szeretnénk hosszabb ideig megőrizni a barnaságot, ezt belülről is megtehetjük. Például ügyeljünk rá, hogy különböző, úgynevezett napozó vitaminokat vegyünk magunkhoz, amelyek nem csak elősegítik a gyors, reakciómentes barnulást, hanem segítik a barna bőrszín megtartását is. Ezekben a vitaminokban általában antioxidánsok, karotinoidok vannak.

 

Az ételek is jó szolgálatot tehetnek

Az antioxidánsok, karotinoidok legismertebb képviselője a béta-karotin, a lutein, a likopin. Béta karotin a sárgarépában, sárgadinnyében, sárgabarackban, szilvában, sütőtökben, paprikában található. Likopin a vörös színű növényekben fordul elő, például a paradicsomban, görögdinnyében, csipkebogyóban. Luteinben gazdagok a zöld növények, mint a kelkáposzta, saláta, spenót, brokkoli, borsó és cukkini.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!