Gazdaság

2008.01.18. 03:29

Hegymenetbe kapcsoltak

Herend - A 2007. évi üzleti tervben előirányzott adózás előtti nyereségtervet várhatóan háromszorosan, a 2006. évi nyereséget pedig mintegy 30 százalékkal sikerül felülmúlni. Az elmúlt öt esztendő legjobb évét zárta tavaly a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.

S. Bonnyai Eszter

- Az egy évvel korábbi eredményt meghaladó nyereség azért is jelentős teljesítmény, mert mint minden exportra termelő céget, úgy a manufaktúrát is egész évben sújtotta a rendkívül erős forint, amely árbevétel-kiesést okozott - mondta évértékelőjében dr. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója. - Az elmúlt évek egyik legbarátságtalanabb gazdasági környezetében kellett 2007-ben működnünk, a magyarországi árfolyam-politika az exportáló cégek, köztük Herend versenyképességét napról napra rontotta, a magyar fizetőeszköz erősödése munkánkat folyamatosan leértékelte. Ezzel egyidejűleg a munkához kapcsolódó közterhek és egyéb kiadások, különösen az energiaköltségek nőttek.Különösen örvendetesnek tartja a vezérigazgató, hogy az exportértékesítési volumen a 2006. évihez képest 2007-ben növekedett, emellett a magyarországi értékesítési helyek számát is növelni tudták, az exportértékesítési terv szintén teljesült. - A nyereséges gazdálkodásra tekintettel a társaság pénzügyi és gazdasági helyzete stabil, létszámleépítés nincs napirenden - mondja a vezérigazgató.

- Az elmúlt két év igazol-ja, hogy a többségi munka-vállalói tulajdonban lévő manufaktúra sikeresen tud működni változó gazdasági környezetben is. Herend ugyanis a magyarországi MRP mozgalom (Munkavállalói Résztulajdonosi Program) egyetlen megmaradt zászlósha- jója .A sikeres gazdálkodásnak köszönhetően már tavaly év elejétől nőttek a szociális juttatások, a harmadik negyedév után mozgóbért tudtak fizetni. Január elsejétől több év után először alapbérfejlesztés történik a társaságnál, és 2008 során eredményhez kötött további alapbér- és mozgóbér- fejlesztés valósulhat meg. A vezérigazgató tisztában van azzal, hogy a családokat sújtó megélhetési költségek növekedéséhez képest kevésnek tűnhet a munkáltatói juttatások nagysága, de az állami elvonásokat a munkáltatók képtelenek egymaguk kompenzálni. Azt kell nézni, honnan indult a manufaktúra 2005 év végén, és hova jutott el mára: gazdasági helyzetünk, kilátásaink összehasonlíthatatlanul jobbak - fogalmazott Simon Attila. Örvendetesnek tartja a vezérigazgató, hogy a készáruraktárkészlet éves szinten kismértékben csökkent. Mindez azt mutatja, hogy termelési kapacitás és a piaci megren-delések egyensúlyban vannak egymással. - Humán tevékenységünkben 2007-ben a korábbi évekhez képest erősíteni kívántuk a munkatársainknak kínált előmeneteli életútrendszert. Amire büszke vagyok, hogy húsz év után 2008-ban először ismét belső szervezésű mesterkorongos és mesterfestő képzést indítunk. Mindezeken túl számtalan sikeres eseménynek volt tavaly részese a manufaktúra. A herendi porcelánt a világban mindenütt elismerik, ezt igazolja az ománi palota rende- lése, egy dél-franciaországi kastély berendezése, valamint a New York-i Luxury Institute felmérése, miszerint Herend volt a legkedveltebb porcelánmárka az USA piacán. De a társaság részt vett számtalan sikeres kiállításon Szentpétervártól Genován át Londonig. Herenden járt töb- bek között a Görög Köztársaság elnöke, a visegrádi négyek first ladyjei és dr. Habsburg Ottó is. Szép siker volt - folytatja a vezérigazgató -, hogy személyesen XVI. Be-nedek pápa saját kezébe adhattuk herendi porcelánunkat, de jelen voltunk többek között a Forma-1-en, a füredi Anna- bálon, a Magyarország Szépe szépségversenyen is. Ami a 2008. évi kilátásokat illeti, a vezérigazgató most is óvatos. - Jelenleg teljesen bizonytalan még a forint USA dollárhoz és euróhoz viszonyított éves árfolyamának alakulása. Legfontosabb célkitűzésünk, hogy ez az év sem lehet veszteséges, és tudjuk növelni hatékonyságunkat. Gazdasági célunk, hogy a manufaktúra olyan gazdálkodó egység legyen, amely külső tőkebevonás nélkül önmagát, valamint fejlődését finanszírozni képes. Növelni kívánjuk a luxusporcelán-piacon a piaci részesedésünket. Az árbevételi tervben megcélzott forgalomhoz szükséges termékvolument fogjuk előállítani, úgy, hogy eközben a készlet éves szinten ne változzon. Az új művészeti stratégiának megfelelően a vevői igényeket kielégíteni képes stílusteremtő termékfejlesztést kívánunk indítani.

- Az elmúlt két év igazol-ja, hogy a többségi munka-vállalói tulajdonban lévő manufaktúra sikeresen tud működni változó gazdasági környezetben is. Herend ugyanis a magyarországi MRP mozgalom (Munkavállalói Résztulajdonosi Program) egyetlen megmaradt zászlósha- jója .A sikeres gazdálkodásnak köszönhetően már tavaly év elejétől nőttek a szociális juttatások, a harmadik negyedév után mozgóbért tudtak fizetni. Január elsejétől több év után először alapbérfejlesztés történik a társaságnál, és 2008 során eredményhez kötött további alapbér- és mozgóbér- fejlesztés valósulhat meg. A vezérigazgató tisztában van azzal, hogy a családokat sújtó megélhetési költségek növekedéséhez képest kevésnek tűnhet a munkáltatói juttatások nagysága, de az állami elvonásokat a munkáltatók képtelenek egymaguk kompenzálni. Azt kell nézni, honnan indult a manufaktúra 2005 év végén, és hova jutott el mára: gazdasági helyzetünk, kilátásaink összehasonlíthatatlanul jobbak - fogalmazott Simon Attila. Örvendetesnek tartja a vezérigazgató, hogy a készáruraktárkészlet éves szinten kismértékben csökkent. Mindez azt mutatja, hogy termelési kapacitás és a piaci megren-delések egyensúlyban vannak egymással. - Humán tevékenységünkben 2007-ben a korábbi évekhez képest erősíteni kívántuk a munkatársainknak kínált előmeneteli életútrendszert. Amire büszke vagyok, hogy húsz év után 2008-ban először ismét belső szervezésű mesterkorongos és mesterfestő képzést indítunk. Mindezeken túl számtalan sikeres eseménynek volt tavaly részese a manufaktúra. A herendi porcelánt a világban mindenütt elismerik, ezt igazolja az ománi palota rende- lése, egy dél-franciaországi kastély berendezése, valamint a New York-i Luxury Institute felmérése, miszerint Herend volt a legkedveltebb porcelánmárka az USA piacán. De a társaság részt vett számtalan sikeres kiállításon Szentpétervártól Genován át Londonig. Herenden járt töb- bek között a Görög Köztársaság elnöke, a visegrádi négyek first ladyjei és dr. Habsburg Ottó is. Szép siker volt - folytatja a vezérigazgató -, hogy személyesen XVI. Be-nedek pápa saját kezébe adhattuk herendi porcelánunkat, de jelen voltunk többek között a Forma-1-en, a füredi Anna- bálon, a Magyarország Szépe szépségversenyen is. Ami a 2008. évi kilátásokat illeti, a vezérigazgató most is óvatos. - Jelenleg teljesen bizonytalan még a forint USA dollárhoz és euróhoz viszonyított éves árfolyamának alakulása. Legfontosabb célkitűzésünk, hogy ez az év sem lehet veszteséges, és tudjuk növelni hatékonyságunkat. Gazdasági célunk, hogy a manufaktúra olyan gazdálkodó egység legyen, amely külső tőkebevonás nélkül önmagát, valamint fejlődését finanszírozni képes. Növelni kívánjuk a luxusporcelán-piacon a piaci részesedésünket. Az árbevételi tervben megcélzott forgalomhoz szükséges termékvolument fogjuk előállítani, úgy, hogy eközben a készlet éves szinten ne változzon. Az új művészeti stratégiának megfelelően a vevői igényeket kielégíteni képes stílusteremtő termékfejlesztést kívánunk indítani.

- Az elmúlt két év igazol-ja, hogy a többségi munka-vállalói tulajdonban lévő manufaktúra sikeresen tud működni változó gazdasági környezetben is. Herend ugyanis a magyarországi MRP mozgalom (Munkavállalói Résztulajdonosi Program) egyetlen megmaradt zászlósha- jója .A sikeres gazdálkodásnak köszönhetően már tavaly év elejétől nőttek a szociális juttatások, a harmadik negyedév után mozgóbért tudtak fizetni. Január elsejétől több év után először alapbérfejlesztés történik a társaságnál, és 2008 során eredményhez kötött további alapbér- és mozgóbér- fejlesztés valósulhat meg. A vezérigazgató tisztában van azzal, hogy a családokat sújtó megélhetési költségek növekedéséhez képest kevésnek tűnhet a munkáltatói juttatások nagysága, de az állami elvonásokat a munkáltatók képtelenek egymaguk kompenzálni. Azt kell nézni, honnan indult a manufaktúra 2005 év végén, és hova jutott el mára: gazdasági helyzetünk, kilátásaink összehasonlíthatatlanul jobbak - fogalmazott Simon Attila. Örvendetesnek tartja a vezérigazgató, hogy a készáruraktárkészlet éves szinten kismértékben csökkent. Mindez azt mutatja, hogy termelési kapacitás és a piaci megren-delések egyensúlyban vannak egymással. - Humán tevékenységünkben 2007-ben a korábbi évekhez képest erősíteni kívántuk a munkatársainknak kínált előmeneteli életútrendszert. Amire büszke vagyok, hogy húsz év után 2008-ban először ismét belső szervezésű mesterkorongos és mesterfestő képzést indítunk. Mindezeken túl számtalan sikeres eseménynek volt tavaly részese a manufaktúra. A herendi porcelánt a világban mindenütt elismerik, ezt igazolja az ománi palota rende- lése, egy dél-franciaországi kastély berendezése, valamint a New York-i Luxury Institute felmérése, miszerint Herend volt a legkedveltebb porcelánmárka az USA piacán. De a társaság részt vett számtalan sikeres kiállításon Szentpétervártól Genován át Londonig. Herenden járt töb- bek között a Görög Köztársaság elnöke, a visegrádi négyek first ladyjei és dr. Habsburg Ottó is. Szép siker volt - folytatja a vezérigazgató -, hogy személyesen XVI. Be-nedek pápa saját kezébe adhattuk herendi porcelánunkat, de jelen voltunk többek között a Forma-1-en, a füredi Anna- bálon, a Magyarország Szépe szépségversenyen is. Ami a 2008. évi kilátásokat illeti, a vezérigazgató most is óvatos. - Jelenleg teljesen bizonytalan még a forint USA dollárhoz és euróhoz viszonyított éves árfolyamának alakulása. Legfontosabb célkitűzésünk, hogy ez az év sem lehet veszteséges, és tudjuk növelni hatékonyságunkat. Gazdasági célunk, hogy a manufaktúra olyan gazdálkodó egység legyen, amely külső tőkebevonás nélkül önmagát, valamint fejlődését finanszírozni képes. Növelni kívánjuk a luxusporcelán-piacon a piaci részesedésünket. Az árbevételi tervben megcélzott forgalomhoz szükséges termékvolument fogjuk előállítani, úgy, hogy eközben a készlet éves szinten ne változzon. Az új művészeti stratégiának megfelelően a vevői igényeket kielégíteni képes stílusteremtő termékfejlesztést kívánunk indítani.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!