Gazdaság

2011.11.18. 17:51

Új stratégia a Balatonra

Budapest - A külföldi turistaforgalomban 3,6 százalékos növekedést, a hazaiban szinten tartást szeretne jövőre a Magyar Turizmus Zrt., jelentette be Horváth Gergely csütörtökön.

Győrffy Árpád

A nemzeti marketingszervezet vezérigazgatója turisztikai szakemberek előtt ismertette a jövő évi terveiket. Az idei évet a körülmények alapján eredményesnek értékelte annak ellenére, hogy a forgalom jelentősen elmaradt a válság előtti szinttől.

A belföldi forgalom szinten tartásánál sok kérdőjelet lát a családok romló anyagi helyzete miatt Horváth Gergely.  Bár elgondolkodtató, hogy a magyarok tavaly 384 milliárd forintot költöttek külföldi utazásra, miközben az itthonira csak 242 milliárdot. Ezért is egyik fő stratégiai céljuk az itthoni utazások népszerűsítése. A költési arányok megfordítása.
 
Külföldi stratégiájukban a volt szocialista tábor környezetünkben lévő országai az egyik célterület, ahonnan 10-20 százalékos növekedést remélnek. A másik fontos terület Németország és Ausztria, a harmadik pedig az egész világon kedvelt tévécsatornákon való megjelenés erősítése. A kampányok elsősorban Budapestet, a balatoni régiót, a hivatásturizmust, valamint az egészségturizmust népszerűsítik majd. A termékalapú kommunikációban a gyógy- és wellnessturizmus, a kulturális turizmus, a vízparti turizmus, az aktív- és ökoturizmus, valamint a bor- és gasztronómai turizmus lesz a központi elem. A vezérigazgató szerint csak akkor várható igazi eredmény, ha a szolgáltatók is csatlakoznak a különböző akciókhoz.

Horváth Gergely bejelentette,  jövőre új stratégiát dolgoznak ki a balatoni régióra és Budapestre. Ebben a munkában számítanak a szolgáltatók véleményére is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!