Gazdaság

2012.04.20. 06:40

Hárommilliós névadó

Siófok - Ajándékot várnak attól a településtől, amelyik nevét szeretné adni az új balatoni hajónak, tudtuk meg a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatójától. Dr. Horváth Gyulát a 166. szezon elején kérdeztük arról, mivel várják a turistákat az idei nyáron.

Győrffy Árpád

- A szezon elején a flottánk 23 személyhajóból, egy kalandvitorlásból, egy gyorshajóból és négy kompból áll. Az idényt befejezni viszont már egy új hajóval gyarapodva szeretnénk. Reményeink szerint a társaságunkat egykor megalapító gróf Széchenyi István születésnapján, szeptember 21-én át tudjuk adni az utasoknak azt a hajót, amit félkészen vettünk tavaly Németországban. A hajóépítés jól halad a siófoki műhelyünkben.

Mint a vezérigazgató elmondta, eddig több mint ezren kapcsolódtak be a hajó névadási pályázatába. Összesen 300-400 lehetséges név merült fel, mert többen ugyanazt javasolták. De nem biztos, hogy ezek között lesz a befutó. Ugyanis a választás előtt felkínálták a névadás lehetőségét azoknak a tulajdonos önkormányzatoknak, amelyeknek még nem viseli a nevét balatoni hajó. Aki élni akar vele, attól hárommillió forintos támogatást várnak a marketingért.
 
- Ha egyik település sem vállalná ilyen áron a keresztszülői szerepet, akkor a legtöbbek által javasolt nevek közül az első hatot internetes szavazásra bocsátjuk - mondta Horváth Gyula.

A szezon előtti fontosabb fejlesztések közül kiemelte, hogy a Tünde személyhajó új motort kap, saját gyártásban alumíniumtestű motoros csónakokat építenek a vitorláskikötőikben felmerülő feladatok elvégzésére (például hajók mozgatása, hínár eltávolítása). Használni tudjuk majd őket a különböző vízi rendezvények biztosításánál is. Pünkösdig befejezik a siófoki kikötő rekonstrukciójának második ütemét. Megyénkben is több jelentősebb munka zajlik a badacsonyi és a szigligeti kikötőkben, más helyeken kisebb felújításokat végeznek.

Megtudtuk, hogy az idei szezon áremeléssel indult.

- Három év után először öt százalékkal emeltük a személyhajózási, a komp- és a kikötői árakat. Ugyanakkor megtartottuk azokat a kedvezményeket, amik a diákokra, nyugdíjasokra, nagycsaládosokra vonatkoznak. Továbbra is biztosítjuk a 25 százalékos kedvezményt a balatoni régióban állandó lakosként élőknek a menetrend szerinti járatokra, és bekapcsolódunk a helyi vendégkártya-programokba.

A vezérigazgató elmondta, hogy a tapasztalatok alapján egyes járatokat megszüntettek, mert nem volt rajtuk utas, másokat átcsoportosítottak.

- A nyári főszezonban a napi 95-96 járat az idén is közlekedik, és mind a 22 kikötő elérhető lesz a hajóinkkal. Az a jövőben derül ki, hogy ez meddig tartható, mert nyilvánvaló, hogy a tavat ennyire behálózó menetrend nem működtethető gazdaságosan.

Horváth Gyula beszélt arról is, hogy még mind a 22 kikötővel rendelkező településnek van részvénye a cégben. Igaz, mostanra többnek nagyon kevés maradt az eladások miatt.

- A menedzsmentnek ebben nincs dolga. Amíg a tulajdonosok nem döntenek másképp, mi megpróbáljuk ellátni turisztikailag a Balaton egészét - mondta a vezérigazgató.


A kotráshoz szükségesek a zagyterek

A Bahart vezetője szerint a Balaton alacsony vízszintje indokolná egyes strandok, kikötők, más létesítmények kotrását. Ezt a munkát hátráltathatja, hogy az iszap elhelyezésére nincsenek megfelelő zagyterek. A korábbi helyeket közmunkával megfelelő állapotba lehetne hozni, de az önkormányzatok inkább közösségi célú hasznosításra akarják megszerezni őket. A Balaton megfelelő állapotának fenntartásához szükség van ezekre a területekre. Ha az alacsony vízszint több évig marad, akkor zagyterek hiányában nagy gondok lehetnek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!