Gazdaság

2013.12.17. 15:46

Plakátokkal a disznóhúsért

Rosszak az étkezési szokásaink, ezért nem esszük a jó magyar disznóhúst, a vörös húsokkal szemben ellenérzése van a magyarnak.

Kovács Erika

Míg a kilencvenes években 75 kilogrammot evett meg egy honfitársunk évente, ennek a mennyiségnek ma harmada fogy el a családok asztalán. Ez a rossz magyar szokás tarthatatlan, ezért a szaktárca kampányt indított a fogyasztás növeléséért, amihez csatlakozott az Agrármarketing Centrum (AMC) – hallom a megállapítást a tévében. Megtudom, napjainkban három millióra tehető a hazai sertésállomány, amit a tervek szerint 2020-ra megdupláznak.

Bemutattak egy belga üzletembert, aki szeretett hazánkban minta hizlaldát működtet?! Vállalkozása létrehozási körülményeiről nem volt szó. Az AMC szakembere pedig büszkén adta hírül ország-világnak, hogy a magyarok rossz étkezési szokásán egyetlen módszerrel lehet változtatni: marketinggel. Óriás plakátokat helyeznek el, amin a disznóhúst minőséginek és kiválónak nevezik majd. Emellett csatlakoznak az internetes kampányokon is közzétett úgynevezett gasztro forradalomhoz, bloggokon is népszerűsítik a disznóhús fogyasztást, a genetikai állomány javítását, a sokszínűséget, mangalicatartást.

Mindebben majd közrejátszik az is, hogy a disznóhús áfája januártól jelentősen csökken. A hírben egyetlen egyetlen szó sem hangzott el arról, hogy kis hazánkban a jó magyar disznóhús kilóját 1300-1600 forintért mérik, jó esetben. Abban a családban, ahol legkevesebb három férfi van, minimum két kiló az indulási mennyiség. Ismert, hogy a januárban érvénybe lépő áfa csökkentés az élősetést és félsertést érinti, ezért kérdés, hogy az áfa-mérséklés mennyiben érinti a vevőket, nem is beszélve a marketingről! A hazai gazdák támogatásáról, az állomány drasztikus csökkentésének okairól szintén nem volt szó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!