Gazdaság

2007.08.17. 02:29

Bank lett a szövetkezetből

Veszprém - A Pénzügyi Szervezetek Állami Fel-ügyelete (PSZÁF) engedélye alapján július 31-én bejegyezték a megyei cégbíróságon a Kinizsi Bankot, mely a Nagyvázsonyi Kinizsi Takarékszövetkezet jogutódjaként dolgozik, egyre több szolgáltatást nyújtva.

Dallos Zsuzsa

A már bankká alakult ta- karékszövetkezetről Lakatos Antal elnök-vezérigazgató adott tájékoztatást. Az átalakulás mérföldkő a takarékszövetkezetnek és a magyar pénzügyi szakmának egyaránt. Mintegy fél évvel ezelőtt elsőnként döntött a társaság az átalakulásról. Ennek háttere: a legújabb szövetkezeti törvény újabb átalakulást írt elő azoknak a gazdálkodóknak, akik ezt még mindig nem tették meg. A banki át-alakuláshoz a jogi keretek megvoltak, de gyakorlati tapasztalattal nem rendelkeztek sem a takarékszövetkezetek, sem az engedélyező hatóság.

A Kinizsi Bank Zrt. jövőre ünnepli alapításának ötvenedik évfordulóját, hiszen 1958-ban alapították Nagyvázsonyban. Csaknem huszonöt év telt el addig, amikorra megértek a feltételek arra, hogy megnyissák első városi fiókjukat, ez 1985-ben történt. Ehhez viszonyított két év múlva kialakult Magyarországon a kétszintű bankrendszer, ami új alapokat teremtett a kereskedelmi banki tevékenységnek. Veszprémben 1990-ben nyitották meg az első fiókjukat, de négy év múlva már a fővárosban is jelen voltak. Az informatika fejlődésének felhasználásával nagy léptékben, gyorsan fejlődtek, ma már mindent tudnak, ami egy korszerű banktól elvárható, és folyton új szolgáltatásokon, új lehetőségek kiaknázásán törik a fejüket.

Ma a bank 202 magánszemély tulajdonában van, 16 fiókot működtetnek, melyből 14 Veszprém megyében, kettő pedig Budapesten található. A jövőben elsősorban a közép-dunántúli régióban akarnak terjeszkedni, hamarosan bankfiókot nyitnak Székesfehérváron. A takarékszövetkezetek egyik előnye az üzleti partnerekkel kialakított személyes kapcsolat, a valódi partneri viszony, amit a jövőben is meg akarnak őrizni. A számok is roppant meggyőző és egyenletes fejlődésre utalnak. Mérlegfőösszegük június 30-án megközelítette a 27 milliárd forintot. Ez a mutatószám az utóbbi öt évben megduplázódott. Betétállomá-nyuk az első fél év végén 22,3 milliárd forint volt, ez a tavalyi év végi 20,8 milliárdhoz képest 7,2 százalékos növekedést mutat. Hitelállományuk a tavalyi évi kiugró, 19,2 százalékos növekedés után idén tovább emelkedett, az első félévi 14 milliárd forint összegű hitelállomány több mint hatszázalékos bővülést jelent. A folyamatosan eredményes munka megmutatkozik az ügyfélkör bővülésében is, mára a lakossági és vállalkozói partnereik száma megközelíti a 150 ezret. A három évvel ezelőtt meghirdetett virtuális stratégia érezteti hatását. Mára a Kinizsi Bank ügyfeleinek mintegy a 30 százaléka igényli ezt a szolgál- tatást, és a számlaforgalom csaknem 60 százaléka ma már az interneten teljesül.

Az előrelépést, ami a banki működést jelenti, siettette az új szövetkezeti törvény is, mely még mindig nem előnyös a takarékszövetkezeteknek, bár az is tény, hogy az 1992-es és a 2000-es törvénynek még nehezebb volt megfelelni. Például a gazdasági társaságokban a döntéseket a tulajdoni hányad nagymértékben befolyásolja, míg a szövetkezeteknél az egy tag - egy szavazat elv érvényesül. A részvénytársasági forma magasabb szintű szervezeti kultúra, mint a szövetkezeti. A banki háttér vonzóbb az alkalmazottaknak, de az ügyfelek is úgy tartják, hogy a hely-ismeretből adódó közvetlenséget leszámítva, a banki kapcsolat előnyösebb. Az új bank nem lép ki azokból a kötelékekből, melyeknek eddig is a zászlóshajója volt.

A Kinizsi Bank Zrt. jövőre ünnepli alapításának ötvenedik évfordulóját, hiszen 1958-ban alapították Nagyvázsonyban. Csaknem huszonöt év telt el addig, amikorra megértek a feltételek arra, hogy megnyissák első városi fiókjukat, ez 1985-ben történt. Ehhez viszonyított két év múlva kialakult Magyarországon a kétszintű bankrendszer, ami új alapokat teremtett a kereskedelmi banki tevékenységnek. Veszprémben 1990-ben nyitották meg az első fiókjukat, de négy év múlva már a fővárosban is jelen voltak. Az informatika fejlődésének felhasználásával nagy léptékben, gyorsan fejlődtek, ma már mindent tudnak, ami egy korszerű banktól elvárható, és folyton új szolgáltatásokon, új lehetőségek kiaknázásán törik a fejüket.

Ma a bank 202 magánszemély tulajdonában van, 16 fiókot működtetnek, melyből 14 Veszprém megyében, kettő pedig Budapesten található. A jövőben elsősorban a közép-dunántúli régióban akarnak terjeszkedni, hamarosan bankfiókot nyitnak Székesfehérváron. A takarékszövetkezetek egyik előnye az üzleti partnerekkel kialakított személyes kapcsolat, a valódi partneri viszony, amit a jövőben is meg akarnak őrizni. A számok is roppant meggyőző és egyenletes fejlődésre utalnak. Mérlegfőösszegük június 30-án megközelítette a 27 milliárd forintot. Ez a mutatószám az utóbbi öt évben megduplázódott. Betétállomá-nyuk az első fél év végén 22,3 milliárd forint volt, ez a tavalyi év végi 20,8 milliárdhoz képest 7,2 százalékos növekedést mutat. Hitelállományuk a tavalyi évi kiugró, 19,2 százalékos növekedés után idén tovább emelkedett, az első félévi 14 milliárd forint összegű hitelállomány több mint hatszázalékos bővülést jelent. A folyamatosan eredményes munka megmutatkozik az ügyfélkör bővülésében is, mára a lakossági és vállalkozói partnereik száma megközelíti a 150 ezret. A három évvel ezelőtt meghirdetett virtuális stratégia érezteti hatását. Mára a Kinizsi Bank ügyfeleinek mintegy a 30 százaléka igényli ezt a szolgál- tatást, és a számlaforgalom csaknem 60 százaléka ma már az interneten teljesül.

Az előrelépést, ami a banki működést jelenti, siettette az új szövetkezeti törvény is, mely még mindig nem előnyös a takarékszövetkezeteknek, bár az is tény, hogy az 1992-es és a 2000-es törvénynek még nehezebb volt megfelelni. Például a gazdasági társaságokban a döntéseket a tulajdoni hányad nagymértékben befolyásolja, míg a szövetkezeteknél az egy tag - egy szavazat elv érvényesül. A részvénytársasági forma magasabb szintű szervezeti kultúra, mint a szövetkezeti. A banki háttér vonzóbb az alkalmazottaknak, de az ügyfelek is úgy tartják, hogy a hely-ismeretből adódó közvetlenséget leszámítva, a banki kapcsolat előnyösebb. Az új bank nem lép ki azokból a kötelékekből, melyeknek eddig is a zászlóshajója volt.

A Kinizsi Bank Zrt. jövőre ünnepli alapításának ötvenedik évfordulóját, hiszen 1958-ban alapították Nagyvázsonyban. Csaknem huszonöt év telt el addig, amikorra megértek a feltételek arra, hogy megnyissák első városi fiókjukat, ez 1985-ben történt. Ehhez viszonyított két év múlva kialakult Magyarországon a kétszintű bankrendszer, ami új alapokat teremtett a kereskedelmi banki tevékenységnek. Veszprémben 1990-ben nyitották meg az első fiókjukat, de négy év múlva már a fővárosban is jelen voltak. Az informatika fejlődésének felhasználásával nagy léptékben, gyorsan fejlődtek, ma már mindent tudnak, ami egy korszerű banktól elvárható, és folyton új szolgáltatásokon, új lehetőségek kiaknázásán törik a fejüket.

Ma a bank 202 magánszemély tulajdonában van, 16 fiókot működtetnek, melyből 14 Veszprém megyében, kettő pedig Budapesten található. A jövőben elsősorban a közép-dunántúli régióban akarnak terjeszkedni, hamarosan bankfiókot nyitnak Székesfehérváron. A takarékszövetkezetek egyik előnye az üzleti partnerekkel kialakított személyes kapcsolat, a valódi partneri viszony, amit a jövőben is meg akarnak őrizni. A számok is roppant meggyőző és egyenletes fejlődésre utalnak. Mérlegfőösszegük június 30-án megközelítette a 27 milliárd forintot. Ez a mutatószám az utóbbi öt évben megduplázódott. Betétállomá-nyuk az első fél év végén 22,3 milliárd forint volt, ez a tavalyi év végi 20,8 milliárdhoz képest 7,2 százalékos növekedést mutat. Hitelállományuk a tavalyi évi kiugró, 19,2 százalékos növekedés után idén tovább emelkedett, az első félévi 14 milliárd forint összegű hitelállomány több mint hatszázalékos bővülést jelent. A folyamatosan eredményes munka megmutatkozik az ügyfélkör bővülésében is, mára a lakossági és vállalkozói partnereik száma megközelíti a 150 ezret. A három évvel ezelőtt meghirdetett virtuális stratégia érezteti hatását. Mára a Kinizsi Bank ügyfeleinek mintegy a 30 százaléka igényli ezt a szolgál- tatást, és a számlaforgalom csaknem 60 százaléka ma már az interneten teljesül.

Az előrelépést, ami a banki működést jelenti, siettette az új szövetkezeti törvény is, mely még mindig nem előnyös a takarékszövetkezeteknek, bár az is tény, hogy az 1992-es és a 2000-es törvénynek még nehezebb volt megfelelni. Például a gazdasági társaságokban a döntéseket a tulajdoni hányad nagymértékben befolyásolja, míg a szövetkezeteknél az egy tag - egy szavazat elv érvényesül. A részvénytársasági forma magasabb szintű szervezeti kultúra, mint a szövetkezeti. A banki háttér vonzóbb az alkalmazottaknak, de az ügyfelek is úgy tartják, hogy a hely-ismeretből adódó közvetlenséget leszámítva, a banki kapcsolat előnyösebb. Az új bank nem lép ki azokból a kötelékekből, melyeknek eddig is a zászlóshajója volt.

Ma a bank 202 magánszemély tulajdonában van, 16 fiókot működtetnek, melyből 14 Veszprém megyében, kettő pedig Budapesten található. A jövőben elsősorban a közép-dunántúli régióban akarnak terjeszkedni, hamarosan bankfiókot nyitnak Székesfehérváron. A takarékszövetkezetek egyik előnye az üzleti partnerekkel kialakított személyes kapcsolat, a valódi partneri viszony, amit a jövőben is meg akarnak őrizni. A számok is roppant meggyőző és egyenletes fejlődésre utalnak. Mérlegfőösszegük június 30-án megközelítette a 27 milliárd forintot. Ez a mutatószám az utóbbi öt évben megduplázódott. Betétállomá-nyuk az első fél év végén 22,3 milliárd forint volt, ez a tavalyi év végi 20,8 milliárdhoz képest 7,2 százalékos növekedést mutat. Hitelállományuk a tavalyi évi kiugró, 19,2 százalékos növekedés után idén tovább emelkedett, az első félévi 14 milliárd forint összegű hitelállomány több mint hatszázalékos bővülést jelent. A folyamatosan eredményes munka megmutatkozik az ügyfélkör bővülésében is, mára a lakossági és vállalkozói partnereik száma megközelíti a 150 ezret. A három évvel ezelőtt meghirdetett virtuális stratégia érezteti hatását. Mára a Kinizsi Bank ügyfeleinek mintegy a 30 százaléka igényli ezt a szolgál- tatást, és a számlaforgalom csaknem 60 százaléka ma már az interneten teljesül.

Az előrelépést, ami a banki működést jelenti, siettette az új szövetkezeti törvény is, mely még mindig nem előnyös a takarékszövetkezeteknek, bár az is tény, hogy az 1992-es és a 2000-es törvénynek még nehezebb volt megfelelni. Például a gazdasági társaságokban a döntéseket a tulajdoni hányad nagymértékben befolyásolja, míg a szövetkezeteknél az egy tag - egy szavazat elv érvényesül. A részvénytársasági forma magasabb szintű szervezeti kultúra, mint a szövetkezeti. A banki háttér vonzóbb az alkalmazottaknak, de az ügyfelek is úgy tartják, hogy a hely-ismeretből adódó közvetlenséget leszámítva, a banki kapcsolat előnyösebb. Az új bank nem lép ki azokból a kötelékekből, melyeknek eddig is a zászlóshajója volt.

Ma a bank 202 magánszemély tulajdonában van, 16 fiókot működtetnek, melyből 14 Veszprém megyében, kettő pedig Budapesten található. A jövőben elsősorban a közép-dunántúli régióban akarnak terjeszkedni, hamarosan bankfiókot nyitnak Székesfehérváron. A takarékszövetkezetek egyik előnye az üzleti partnerekkel kialakított személyes kapcsolat, a valódi partneri viszony, amit a jövőben is meg akarnak őrizni. A számok is roppant meggyőző és egyenletes fejlődésre utalnak. Mérlegfőösszegük június 30-án megközelítette a 27 milliárd forintot. Ez a mutatószám az utóbbi öt évben megduplázódott. Betétállomá-nyuk az első fél év végén 22,3 milliárd forint volt, ez a tavalyi év végi 20,8 milliárdhoz képest 7,2 százalékos növekedést mutat. Hitelállományuk a tavalyi évi kiugró, 19,2 százalékos növekedés után idén tovább emelkedett, az első félévi 14 milliárd forint összegű hitelállomány több mint hatszázalékos bővülést jelent. A folyamatosan eredményes munka megmutatkozik az ügyfélkör bővülésében is, mára a lakossági és vállalkozói partnereik száma megközelíti a 150 ezret. A három évvel ezelőtt meghirdetett virtuális stratégia érezteti hatását. Mára a Kinizsi Bank ügyfeleinek mintegy a 30 százaléka igényli ezt a szolgál- tatást, és a számlaforgalom csaknem 60 százaléka ma már az interneten teljesül.

Az előrelépést, ami a banki működést jelenti, siettette az új szövetkezeti törvény is, mely még mindig nem előnyös a takarékszövetkezeteknek, bár az is tény, hogy az 1992-es és a 2000-es törvénynek még nehezebb volt megfelelni. Például a gazdasági társaságokban a döntéseket a tulajdoni hányad nagymértékben befolyásolja, míg a szövetkezeteknél az egy tag - egy szavazat elv érvényesül. A részvénytársasági forma magasabb szintű szervezeti kultúra, mint a szövetkezeti. A banki háttér vonzóbb az alkalmazottaknak, de az ügyfelek is úgy tartják, hogy a hely-ismeretből adódó közvetlenséget leszámítva, a banki kapcsolat előnyösebb. Az új bank nem lép ki azokból a kötelékekből, melyeknek eddig is a zászlóshajója volt.

Az előrelépést, ami a banki működést jelenti, siettette az új szövetkezeti törvény is, mely még mindig nem előnyös a takarékszövetkezeteknek, bár az is tény, hogy az 1992-es és a 2000-es törvénynek még nehezebb volt megfelelni. Például a gazdasági társaságokban a döntéseket a tulajdoni hányad nagymértékben befolyásolja, míg a szövetkezeteknél az egy tag - egy szavazat elv érvényesül. A részvénytársasági forma magasabb szintű szervezeti kultúra, mint a szövetkezeti. A banki háttér vonzóbb az alkalmazottaknak, de az ügyfelek is úgy tartják, hogy a hely-ismeretből adódó közvetlenséget leszámítva, a banki kapcsolat előnyösebb. Az új bank nem lép ki azokból a kötelékekből, melyeknek eddig is a zászlóshajója volt.

Az előrelépést, ami a banki működést jelenti, siettette az új szövetkezeti törvény is, mely még mindig nem előnyös a takarékszövetkezeteknek, bár az is tény, hogy az 1992-es és a 2000-es törvénynek még nehezebb volt megfelelni. Például a gazdasági társaságokban a döntéseket a tulajdoni hányad nagymértékben befolyásolja, míg a szövetkezeteknél az egy tag - egy szavazat elv érvényesül. A részvénytársasági forma magasabb szintű szervezeti kultúra, mint a szövetkezeti. A banki háttér vonzóbb az alkalmazottaknak, de az ügyfelek is úgy tartják, hogy a hely-ismeretből adódó közvetlenséget leszámítva, a banki kapcsolat előnyösebb. Az új bank nem lép ki azokból a kötelékekből, melyeknek eddig is a zászlóshajója volt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!