Gazdaság

2009.11.12. 11:49

Mennyi is a Pontannyi?

Szentkirályszabadja, Győr - Több panaszt is érkezik szerkesztőségünkbe az E.ON telefonos rendszerével kapcsolatban: állítják, a gázóraállás közlése nehézkes, olykor lehetetlen. A szolgáltató szerint viszont éppen a rendszer védi a fogyasztót a tévedéstől.

Nagy Terka

Legutóbb szentkirályszabadjai olvasónk osztotta meg velünk bosszúságát: hiába próbálja telefonon közölni a gázóra állását, a rendszer elutasítja. Telefonon pedig rendkívül nehéz elérni az ügyintézőket.

Csalódott olvasónkban az is megfordult, hogy ezzel a módszerrel akarja az E.ON az ügyfeleket a számára kényelmesebb éves elszámolásra "kényszeríteni".
 
Azon ügyfeleink, akik a "Pontannyi" elszámolási módot választják, minden hónapban a tényleges fogyasztásuknak megfelelő számlát kapnak. Ehhez szükséges, hogy ügyfelünk jelezze felénk mérőállását, amire nem egyetlen nap, hanem a kiküldött számlalevélen feltüntetett dátum napját követő öt napon belül van lehetőség.

A mérőállás közlési dátum ügyfelenként eltérő, pontos időpontját a számlalevél tartalmazza. Egyes esetekben előfordulhat, hogy a megszokott "diktálási dátum" megváltozik.

Például, vannak olyan főleg üdülős, kertes körzeteket, ahol ügyfeleink jelezik leolvasóinknak, hogy mikor szoktak kint lenni, és kérik, hogy a leolvasás dátumát ehhez időzítsük.

Ilyen esetben igyekszünk megfelelni ügyfeleink kérésének - ez azonban azzal jár, hogy minden az adott leolvasási területhez tartozó ügyfelünk számára változik a leolvasási, és így a mérőállás közlési dátum is - közölte az E.ON megkeresésünkre.
 
Megtudtuk, hogy a mérőállás diktálás sikertelenségnek leggyakoribb és legjellemzőbb oka, hogy az ügyfél a korábbi időszakhoz képest sokkal alacsonyabb, vagy sokkal magasabb óraállást szeretne közölni.

Gond az is, ha adott időszakban túl sokszor közöl óraállást. Az ebből eredő problémák (irreálisan magas számla egy elütött érték miatt) megelőzése miatt utasítja el a rendszer az óraállás bejelentést.
 
A szolgáltató elismerte: vonalaik esetenként túlterheltek ( szélsőséges időjárási körülmények esetén vagy az ünnepeket követő első munkanapokon), ilyenkor előfordulhat, hogy az ügyfeleket nem tudják rögtön a kívánt ügyintézőhöz kapcsolni. Ezekben az átmeneti időszakokban türelmet kérnek.
 
A felvetésre, miszerint a szolgáltató az éves elszámolásra ösztönzi a fogyasztókat azt a választ kaptuk: "levelezőlapon keresztüli mérőállás közlés megszüntetése nem vonja maga után, hogy ügyfeleink áttérjenek a kiegyenlített részszámlás (havonta azonos összeg fizetése) fizetési módra, habár a részszámlás fizetésnek kétség kívül megvannak az előnyei (például egyenletes terhelést jelent, mivel a magas fogyasztású téli hónapokban is ugyanannyit fizet, mint nyáron; biztonságos, hiszen a havi részszámla alapját az előző évi fogyasztás képezi, így ha nem nő a fogyasztása, akkor az aktuális évi költségekkel is előre kalkulálhat; rugalmas, mivel évente egy alkalommal akár meg is változtathatja a havi részszámla összegét, így az éves elszámoló számla érkezésekor sem éri meglepetés). A részszámlára való áttérésről továbbra is minden ügyfelünk maga dönthet."

*
Telefonos ügyfélszolgálatunk hétfőtől-péntekig 7.30-20-ig elérhető a helyi tarifáért hívható 06-40444-000 telefonszámon, illetve mobiltelefonról a 06-2030704599-711-es telefonszámokon.

Mérőóra-állás bejelentés 0-24 óráig tehető a 06-80210-211-es telefonszámon, valamint a 06-303444-999-es mobilszámon sms-ben. Műszaki hiba bejelentés is 0-24 óráig tehető a 06-80301-301-es, ingyenesen hívható telefonszámon.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!