sportszövetségek

2018.08.06. 12:50

A sport és a turizmus egymást erősítik

A kerékpáros turizmus és a tömegsport rendezvények hozzájárulnak a szezonalitás csökkentéséhez az idegenforgalomban, a sport és a turizmus egymást erősítik – hangsúlyozták a Magyar Kerékpáros Szövetség és a Magyar Szabadidősport Szövetség képviselői a Magyar Turisztikai Szövetség sajtóbeszélgetésén hétfőn Budapesten.

Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke elmondta: a két-három vagy több napos versenyek belföldi turisztikai attrakciók. Hozzájárulnak a tavaszi, őszi szezon erősítéséhez – a főszezonon kívüli turizmus fellendítéséhez is. Példaként említette, hogy a közelmúltban Zalakaroson több mint 3 ezren vettek részt a versenyen, két éjszakával számolva legalább 12 ezer vendégéjszakát hozva a városnak.

A sportesemények az országmárka építéséhez is hozzájárulnak, a versenyek közvetítését több országban követik. Magyarországon mintegy 150 ezren kerékpároznak rendszeresen, a sportágnak 1400 hivatásos sportolója van, és mintegy 3600 kilométernyi kerékpározásra alkalmas utat építettek országosan. A kerékpár-értékesítés és a kapcsolódó üzletágak évente 350 milliárd forintos piacot jelentenek – ismertette.

A kerékpáros turizmus által évente generált turisztikai költésekre külön mérés nincs. Példaként említette, hogy a kerékpáros forgalom mérésének a bevezetését tervezik a nagyobb forgalmú kerékpárutakon. Ezen kívül kerékpárosbarát utak kijelölését is tervezik a Balaton déli partján, 600 kilométeren – tette hozzá. A négy kiemelt turisztikai régiókban felmérik a kerékpáros infrastruktúra hiányzó elemeit, és javaslatot terveznek a fejlesztésére – közölte.

Czene Attila, a Magyar Szabadidősport Szövetség elnöke szintén azt emelte ki, hogy a tömegsportrendezvényeknek – futás, maraton, úszás – jelentős az idegenforgalmi értéke.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!