hirdetés

2020.11.23. 12:15

Black Friday Magyarország 2020 – brutális akciók a webshopokban

Kettőezer-húsz. 2020. Ez az év keveseknek lesz életük legjobb éve. És ez nemcsak ránk, személyekre igaz, hanem ránk, mint vásárlókra is, ez pedig rögtön kihatással van az összes szolgáltatásra, amelyeket használunk és minden kereskedelmi egységre, ahol vásárolunk. Bár az Amerikai Egyesült Államokban 1966 óta, amikor a Black Friday / Fekete péntek jelentéstartalma pozitív(abb)ra változott, egyre-másra akciók és hosszabb nyitvatartások jelentek meg (sokan egész egyszerűen előző éjféltől péntek éjfélig nyitva tartják üzletüket, mindössze egyszer az évben, ezen a pénteken), az idei év ebből a szempontból is más lesz, az egész világon.

Honnan ered a Black Friday: tények és legendák

A Black Friday / Fekete Péntek nevű esemény eredetileg Philadelphia városából ered, ahol a rendőrség, ha nem is halálesetek és súlyos balesetek leírására, de nem is jókedvében használta a rosszat sejtető „fekete” szót: ez volt az év talán legnehezebb napja a rendőrségnek a hömpölygő tömegek, szinte reggeltől estig tartó csúcsforgalom, és a közlekedési dugók, leállások miatt. Az 1961-es gyászos színkódú fogalmat 1966-ban váltotta fel egy más jelentés- és hangulattartalom: Abe S. Rosen, a város önkormányzatának PR osztályán dolgozó alkalmazottja ugyanezt a kifejezést a helybéli kiskereskedőkkel összefogva sikeresen átalakította. Azóta sem a rendőrség nehéz napja és a dugók jutnak eszünkbe, hanem a nagy leárazások, kedvezmények, akciók, míg az Egyesült Államokban az év egyetlen napja, amikor 0-24 óráig nyitva vannak egyes üzletek és sok bolt a legjobb napját zárja az év 365 vagy szökőévek esetén 366 napjából.

Bár a valós történelmi tények és a városi legendák itt keveredhetnek, valószínűleg a fekete szó abból is eredt ezzel az eseménnyel kapcsolatban, hogy a könyvelők két különböző színű tintát használtak: pirosat a veszteséges napokra, feketét a nyereségesekre. És a novemberi péntek itt is nagy szerepet játszott, ugyanis sok üzlet ezen a napon váltott az évi veszteségekről nyereségre.

Több legendát találhatunk arra nézve, hogy a fekete nagy szerencsétlenségekre, balesetekre, halálesetekre utal (és a péntek sem egy jó jól, gondolhatunk a péntek 13-as babonákra is), de ezeket a valóság, a történelmi tények és sztorik nem támasztják alá.

Hova menjünk vásárolni és miért?

A Black Friday akcióit Magyarországon sok helyen el lehet érni újságcikkektől, blog bejegyzésektől kezdve ismerősök tippjein keresztül egészen erre specializálódott honlapokig. Azonban, ha elfogadunk egy tanácsot, idén a legjobb választás egymásra vigyázni és otthon maradni. Ez azonban szerencsénkre nem jelenti azt, hogy le kell mondanunk az akciókról. Ugyanúgy, ahogy rengeteg (egyes becslések szerint az összes jelenleg létező munka 40%-a feletti számról beszélünk!) munka otthonról, home office-ból is végezhető, a vásárlásnak sincs akadálya: a nappalinkból vagy a hálószobánkból mindent megvásárolhatunk, amire szükségünk lehet.

Miért jobb megoldás ez? Azt hiszem, senkit nem kell emlékeztetni Győrfi Pál arcára, aki tavasszal, a vírus első hulláma idején –akár napi több tucatszor is- elmondta nekünk sajátos, szokatlan hangsúlyozásában, hogy miért kell otthon maradnunk, távolságot tartanunk, hogyan védjük idős honfitársainkat, és a többi, és a többi. Március óta a szokatlan lett a normális, az este 11-es, majd az este 8-as kijárási tilalom már sokakat nem is ért meglepetésként és sokak életét gyakorlatilag nem is befolyásolta. Ennek persze részben a környező országokból érkező hírek voltak az okai.

De vissza a témánkhoz: ha a számoknak hihetünk (mi másnak hinnénk!?), akkor a második hullám, amelyből remélhetőleg nincs túl sok hátra, még inkább szükség van azokra, akik elmondják, hogy nem biztonságos és nem éri meg elhagyni az otthonunkat, ha van alternatívánk. A vásárlás –és különösen a Black Friday vásárlás alkalmával- ez teljesen adott.

Melyik webshopot válasszuk?

A Black Friday akciói elsősorban elektronikai termékekhez kapcsolódtak, de hamar részei lettek a ruházati és divatcikkek, sőt, már légitársaságok is adtak el kedvezményes jegyeket Fekete pénteken. A Shopalike Black Friday akciói egészen hihetetlenek, akár 70%-os akciókat is elcsíphetünk egészen november 30-áig bútor, lakásdekoráció, sport, cipők, férfi- és női ruházat kategóriákban.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában