2021.04.15. 11:00
Megugrott idén a műszaki cikkek internetes forgalma
Keresett műszaki termékek voltak a karantén idején mind a televíziók és az okoskészülékek, mind pedig a konyhai kis- és nagygépek, barkácseszközök az egyik hazai műszaki áruházláncnál.
Az utóbbi időszakban nem porosodnak sokáig a termékek az online webáruházak raktáraiban, sokan rendelnek internetes boltokból Fotó: VG/Móricz-Sabján Simon
Közel háromszor annyi online rendelés érkezett az Euronics műszaki áruházlánc webáruházába a tavaszi boltzár alatt, mint a tavalyi év azonos, már akkor is rekordokat döntő időszakában. A több mint kétmillió látogató március 8. és április 6. között összesen 268 százalékkal nagyobb értékben vásárolt házhoz szállítással, mint 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben. Egy-egy rendelésnél idén is átlagosan 50 ezer forint körül költöttek a vásárlók.
A vállalat mind az 1100 munkavállalóját megtartotta, közülük csaknem hétszázan április 7-ével visszatértek az országszerte újranyitott 68 áruházba – derült ki az áruházlánc sajtóközleményéből.
Ahogy az a streaming platformok tavalyi felfutásából is várható volt, rendkívül nagy volt az érdeklődés a tévékészülékek iránt. Továbbá az elmúlt hónapban kiugróan megnőtt az okostelefonokat és tartozékaikat keresők száma, idén ezek voltak a legkeresettebb cikkek. Általában érdeklődünk az okoskészülékek iránt: az okosórákat és az okosotthonokhoz szükséges eszközöket háromszor annyian keresik, mint tavaly tavasszal, és az egész otthonunkat lefedő wifirouterek is háromszor olyan népszerűek voltak, mint 2020 azonos időszakában.
– Meglepődtünk, hogy milyen hatalmas felfutást produkált az online értékesítés. Nem számítottunk rá, hogy közel megháromszorozzuk a tavaly tavaszi webshopárbevételt. A háztartási kisgépek kategóriájában négy-ötszörös növekedést értünk el tavaly március-áprilishoz képest, keresettek voltak a takarítógépek, porszívók, robotporszívók. Ugyanakkor a televíziók, háztartási nagygépek és informatikai termékek körében is kivétel nélkül a tavalyi legalább kétszeresét forgalmaztuk – mondta el Fazekas Bálint kereskedelmi ügyvezető igazgató.
A tavalyi karantén hatására népszerűbbé vált főzőszenvedély töretlen: az adatok alapján rengeteg konyhai kisgépet vásároltunk, az olajsütők iránti kereslet például több mint négyszeresére, a botmixerek és turmixgépek forgalma közel háromszorosára nőtt. Talán nem meglepő, hogy az otthon töltött órák ismételt növekedésével, illetve a játékkonzolok következő generációs modelljeinek megjelenésével duplázott ez a termékkategória, de a hifirendszerek, vezeték nélküli hangszórók, partyboxok iránti kereslet is kétszeresére nőtt. Most, hogy a ház körüli munkákra is van időnk, kitűnően teljesített a tavaly bevezetett új kerti és barkácstermékkör, kevesebb mint egy év alatt stratégiai termékcsoporttá nőtte ki magát.