2025.07.03. 09:30
Megszűnik egy legendás hazai üzletlánc – egy korszak lezárulása és egy új kezdete
Volt idő, amikor ott volt minden plázában. Egy fix pont a délutáni sétában, a suli utáni nézelődésben, a karácsonyi ajándékvadászatban. Egy hely, ahol nemcsak cipőt, de stílust is választott magának az ember. Most mégis véget ér – szeptember 1-jén végleg bezár, amit egykor természetesnek hittünk.
Gém Péter, a Dorko alapítója és a mögötte álló cég, a Szinga-Sport vezetője jelentette be a hírt a közösségi oldalakon: 20 év után bezár az utolsó Playersroom üzlet, és a webshop is lekapcsolásra kerül. Egy korszak lezárul.

Forrás: Playersroom/Facebook
Az elmúlt két évtizedben 125 üzlet működött országszerte. A világ legismertebb sneaker- és sportmárkái – a Nike-tól az adidasig – ezen a hálózaton keresztül jutottak el a hazai vásárlókhoz. De a számok mögött több rejlik: emlékek, találkozások, arcok, nevetések. Olyan pillanatok, amiket nem lehet eladni, csak megélni.
Playersroom: megszűnik a legendás hazai üzletlánc
„Rengeteg fantasztikus kolléga, cipő, stílus, találkozás, barátság, esemény, nevetés és emlék köt össze bennünket Veletek. Ez egy korszak volt – számunkra, és sokatok számára is” – írta a cég búcsúposztjában.
A háttérben persze ott munkált a gazdasági realitás is. Az Opten céginformációi szerint a Szinga-Sport Kft. 2024-ben 19,1 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami 11 százalékkal volt kevesebb, mint az előző évben. A változó vásárlási szokások, a növekvő verseny és az online tér átrendeződése végül elhozta a döntést: itt az idő elengedni.
A búcsú azonban nem keserű. Minden készletet kiárusítanak – 50–70%-os kedvezménnyel –, de a lezárás helyett inkább újrakezdésként tekintenek a változásra. A márka vezetése mostantól minden figyelmét a Dorkóra fordítja, arra a hazai brandre, amit már eddig is sokan választottak, és amely mögött most új lendület állhat.
Mert néha ahhoz, hogy valami igazán új szülessen, valami másnak el kell tűnnie.