négyszáz diák és 39 pedagógus

2019.04.25. 20:00

Megújulás, dupla jubileum és gazdag programok a Balatonfüredi Eötvös Loránd Általános Iskolában

Célom, egy élhető, gyermek szemléletű, lélekkel teli, és mindenben színes iskola létrehozása, amelyben szülők, diákok és pedagógusok egységben élnek, dolgoznak, hangsúlyozta Tremmer Bernadett, a balatonfüredi Eötvös Loránd Általános Iskola intézményvezetője, aki hosszan sorolta dupla jubileumi programjaikat. Az iskolában négyszáz diák tanul, és 39 pedagógus dolgozik.

Kovács Erika

Fotó: Pesthy Márton/Napló

-Buktassuk meg! Ezt kérte egy kitűnő tanuló, végzős diák, aki azt mondta, nem igaz, hogy minden jó akkor történik, amikor ő elmegy innen, utalt egy diák szemével a megújult iskolára a pápai születésű Tremmer Benadett, aki 18 évig a soproni Hunyadi János evangélikus intézményben igazgató-helyettesként dolgozott, de élete úgy alakult, hogy visszajött Veszprém megyébe. Az intézményvezetőnek alapvető célja, hogy az iskola színes és gyerekközpontú legyen, amit idei programjaikban is megvalósítanak.

Dupla jubileumot ünnepelnek: névadójuk halálának századik évfordulóját, és a harminc évvel ezelőtti névadó ünnepségre is emlékeznek. Ezért megalakították az Eötvös Emlékbizottságot, és egészen októberig rengeteg programot terveznek, amelyek már februárban elkezdődtek. Így névadójuk életéről szóló előadáson vettek részt a 7-8-osztályosok, és pedagógusok, ahol bemutatták, Eötvös Lóránd nemcsak a nevét viselő inga felfedezője, hanem természettudós, hegymászó és fényképész is volt.

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Nagyon büszkék arra, hogy a Magyar Geofizikusok Egyesülete meghívására Budapesten, a Fiumei úti sírkertben, Eötvös Lóránd sírjánál diákjaik nemrég szép műsort adtak. Tremmer Bernadett aláhúzta, az emlékévben kvízjátékot kezdtek, fizika versenyt, fotópályázatot hirdettek, emlékműsorokon vesznek részt, így az iskolánál is megkoszorúzták névadójuk szobrát, később emléktáblát is avatnak. Szerveznek Eötvös hetet, túrázásokat, elkérték a névadójuk életéről szóló filmet a Magyar Televíziótól, a kiemelkedő tanulóknak jutalomkirándulást szerveznek a Ság-hegyre, ahol az Eötvös-inga van.

Gyerekek munkáival mutatják be az elmúlt harminc év történetét, szeptemberben a kutatók éjszakájára mennek Budapestre, majd végül fát ültetnek a Tagore sétányon. Emellett számtalan újítás történt, egyebek mellett digitális mikroszkópot vásároltak, megszervezik a sítábort, alsósoknak ugróiskolát hoztak létre, a tehetségekért Polgár Judit nevével jelzett Sakkpalota programot indítottak, új homokozót építenek, fűszerkertet hoznak létre. Megújult a honlapjuk, színesedett az iskola, a lépcsők elejére évszámmal együtt kiírták a legfőbb történelmi eseményeket.

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Mindez nagy feladatot jelent az igazgató számára, különös tekintettel arra, hogy ismeretlen városban, új kollégák között, a mostani tanévtől kezdve vezeti az intézményt. Eltökélt abban, hogy mindent megtart, ami működik, de új szemlélettel dolgozik. Büszke a pozitív visszajelzésekre: a veszprémi Lovassy gimnáziumból nemrég jelezték, hogy az első három helyen a füredi Eötvös iskolába járó diák áll, és nagy öröm az is, hogy a beiskolázás ötven százalékkal nőtt.

Tremmer Bernadett eltökélt abban, hogy mindent megtart, ami működik, de új szemlélettel dolgozik
Fotó: Pesthy Márton/Napló

-Célom, egy élhető, gyermek szemléletű iskola létrehozása, a melyben nagy szerepe van a léleknek. Mindig a szülők, diákok és a pedagógusok hármas egységben gondolkodom. A szülőket, diákokat kérem az együttműködésre, de elvárom, ha probléma van, velem is együttműködjenek, fogalmazott az intézményvezető. Hozzáfűzte, a szülők bemehetnek rendezvényeikre, hogy lássák gyermekük munkáját. Alapvetőnek tekinti, hogy az iskolát ne zárják el a külvilágtól, részt vesznek helyi, veszprémi, és országos ünnepségeken, versenyeken. A jövőben célnak jelölte meg, két stabil, 20-25 diákból álló osztályt indítását, a kiszámíthatóságot, tehetséggondozó műhelyek létrehozását, ugyanis ez az iskola a város első Tehetségpontja.

Fotó: Pesthy Márton/Napló

A kérdésre, hogyan lehet egyensúlyba hozni az igazgatói feladatokat az említettekkel, úgy mondta, napi 12-14 órás munkával, amelyben nagyon sokat segítenek vezetőtársai, a helyettesek, munkaközösség vezetők, akiket minden döntésbe bevon. A kollektíva építést kiemelten kezeli, együtt mennek programokra. -Fontos az emberi, jó hangulat, hogy az ember szívesen jöjjön be dolgozni, vélekedett Tremmer Bernadett.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában