Vita a tapolcai strand és a helyi járat körül

A Fidesz–KDNP helyi szervezete nem ért egyet a városvezetés azon döntésével, hogy az idei nyárra nem nyitják ki a helyi strandot. A szervezet elnöke szerint az sem volt helyes, hogy a járvány idején hat héten át szünetelt a helyi járati közlekedés.

Tóth B. Zsuzsa

Horváth Ernő, Molnár Attila, Horváthné Somogyi Ildikó és Máténé Hajdu Márta tapolcai önkormányzati képviselő a tegnapi sajtótájékoztatón Fotó: Fidesz–KDNP

Horváth Ernő elnök, a Veszprém megyei önkormányzat tagja szerdai sajtótájékoztatóján a strandon elmondta, hogy meg kellett volna nyitni a városi strandot, legalább a nyár két legmelegebb hónapjára. Annál is inkább, mivel a költségvetésben erre a célra 40 millió forint van elkülönítve. – Mivel más városi és balatoni strandok is megnyitottak, nem indokolt a zárva tartást a járvány miatti óvatossággal magyarázni. Akkor sem, ha egyszerre csak 300-an mehettek volna be a fürdőbe. A tapolcaiak eldönthették volna maguk, hogy vállalják-e az esetleges veszélyt – mondta az elnök. Továbbá nehezményezte, hogy a városvezetés leállította a helyi járat közlekedését hat hétre.

– Emiatt elesik a lehetőségtől, hogy visszaigényelje a 19 milliós veszteséget. Ha csökkentették vagy szűkítették volna a járatokat, de folyamatosan üzemelt volna a közösségi közlekedés, járna a kompenzáció – tette hozzá Horváth Ernő.

Dobó Zoltán polgármester az elhangzottakra reagálva elmondta, hogy Tapolca sikerrel vizsgázott a járvány idején. A biztonság miatt döntöttek a strand zárva tartásáról és a helyi járatok leállításáról, de fontos ennek gazdasági oldala is. – A Horváth Ernő által említett, a költségvetésben szereplő 40 milliós strandtámogatás minden évben jelentkező összeg, a nyitva tartástól független. Ennyit költ Tapolca évente a komplexumra.

Horváth Ernő, Molnár Attila, Horváthné Somogyi Ildikó és Máténé Hajdu Márta tapolcai önkormányzati képviselő a tegnapi sajtótájékoztatón Fotó: Fidesz–KDNP

A beengedhető 900 helyetti 300 ember pedig valószínűleg tovább növelné a veszteségeinket. Ezt nem engedhetjük meg magunknak, főként úgy, hogy csak az elvont gépjárműadó miatt 110 millió forinttal kevesebb van a kasszában. Tévesen értelmezi Horváth Ernő a helyi járati közlekedés támogatására benyújtható 19 milliós pályázati összeget is. A korábbi évek tapasztalata az, hogy a megpályázott összegnek csupán öt–nyolc százalékát kapjuk meg, hasonlóan más városokhoz. Ez körülbelül kétmillió forint, nem beszélve arról, hogy emellé még saját támogatást is oda kell tenni. Többet spórolt tehát a város a hathetes leállással, emellett pedig a fertőzés terjedésének egyik színterét kiiktatta – mondta Dobó Zoltán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában