Egyedülálló és innovatív

2020.09.18. 07:00

Bemutatkozott a Marketing Fókuszlabor, illetve Tobii

A Pannon Egyetem innovatív, csúcstechnológiát alkalmazó, egyedülálló beruházást valósított meg Veszprémben, amelyet csütörtökön mutattak be sajtótájékoztató keretében.

HV/likeBalaton.hu

Fotós: Balogh Akos

A beruházás célja, hogy az egyetemi marketingkutatások során szerzett tapasztalatokat, tudományos eredményeket széleskörűen elérhetővé tegye vállalati partnerei számára, bővítve ezáltal az intézmény szolgáltatási portfólióját. A Marketing Fókuszlabor kialakításához az egyetem 170 négyzetméter alapterületen végzett felújítást. Az itteni jövőbeli vizsgálatokhoz és kutatásokhoz egyedi audió- és videórendszert építettek ki, valamint speciális eszközöket fix és mobil szemkamerákat, interaktív táblákat szereztek be. A beruházás értéke 56,5 millió forint, a megvalósítás a projekt teljes futamidejét felölelte, két és fél évig tartott.

– Egy vidéki egyetemnek különösen fontos, hogy a régió életében innovációs szerepet vállaljon, a gazdasági és a tudományos élet motorja legyen. Elhelyezkedéséből adódóan a Pannon Egyetem kutatási potenciálja állandó fejlesztést igényel az infrastrukturális feltételrendszer megteremtése, valamint a szakmai személyi állomány tekintetében egy­aránt – hangsúlyozta bevezetőjében Gelencsér András, a veszprémi Pannon Egyetem rektora.

– Az oktatás és kutatás mellett partnereinknek olyan fejlett szolgáltatás nyújtására alkalmas infrastruktúrát hoztunk létre, mely oktatóink széles körű szakértelmére és nemzetközi marketingtapasztalatára épít. A szemkamerával felszerelt fókuszlabor többek között termékfejlesztők, marketingszakemberek, elemzők munkáját segíti a legmodernebb kutatási eszközökkel – emelte ki köszöntőjében ­Fehérvölgyi Beáta, a gazdaságtudományi kar dékánja.

A sajtótájékoztatón Tobii, a szemkamerával felszerelt csúcstechnológiás szemüveg is bemutatkozott a nyilvánosság előtt. A szemkamera képes követni és rögzíteni az emberi szem mozgását, így például az is nyomon követhető, hogy mire figyel leginkább a fogyasztó.

A sajtótájékoztatón Tobii, a szemkamerával felszerelt csúcstechnológiás szemüveg is bemutatkozott Fotó: Balogh Ákos/Napló

– A szemkamera nemcsak a tudományos kutatásokban, hanem az üzleti világban is széleskörűen alkalmazható, így például online értékesítési felületek, weboldalak felhasználói magatartásának vizsgálatára ugyancsak alkalmas. Segítségével a fogyasztói visszajelzések alátámasztása még megbízhatóbb – mutatta be a Marketing Fókuszlabor egyik különlegességét Veres Zoltán, a Marketing Intézeti Tanszék vezetője.

A létesítmény hiánypótló szerepet tölt be a régióban. A szemkamerával felszerelt Marketing Fókuszlabor megrendelhető szolgáltatásai potenciális előnyt jelenthetnek az üzleti partnereknek, állami szervezeteknek, más oktatási intézményeknek vagy bármilyen vállalati vagy fogyasztói döntés előtt álló felhasználónak.

A Marketing Fókuszlabor kialakításához az egyetem 170 négyzetméter alapterületen végzett felújítást. A beruházás értéke 56,5 millió forint, a megvalósítás a projekt szinte teljes futamidejét felölelte.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában