őrzik a hagyományokat

2020.11.14. 11:00

Márton-nap a „Boldog Iskolában”

Megünnepelték, immár hagyományosan a Márton-napot az olaszfalui Villax Ferdinánd Tagiskolában – számolt be lapunknak Hontai Hajnalka tagintézmény-vezető.

Müller Anikó Hanga

– Szerencsére kis létszámú osztályaink lehetővé teszik, hogy a hagyományos őszi programjaink a megszokottól eltérő módon, de megvalósulhassanak. Nemzetiségi nyelvoktató iskola lévén nagy hangsúlyt fektetünk a hagyományok megőrzésére, ápolására. Az idén a vírushelyzet miatt családias hangulatban emlékeztünk meg Szent Mártonról, csak tanulóink és nevelőink vettek részt a rendezvényen – ismertette a vezetőnő.

Élvezték a libamenetelős játékot Fotó: Müller Anikó Hanga

A kisdiákok előzetesen magyar és német órákon megismerkedtek a Szent Márton legenda történetével, rajzon és technikán a témához kapcsolódóan készítettek alkotásokat, melyeket a faliújságon állítottak ki, ének és német órákon pedig magyar és német „libás” dalokat, játékokat tanultak. A program vetélkedővel kezdődött, a feladatok között szerepelt feladatlap, út- és képkereső, vicces libarajzolás. A kézműves foglakozáson lámpást és libás fejdíszt készítettek, majd közösen énekelték, játszották a tanult dalokat, játékokat, utóbbiak közül legjobban a libamenetelőst élvezték.

– Mivel iskolánkban mindenki német nemzetiségi nyelvet tanul, német versekkel is készültünk erre az alkalomra, egy kis nassolás után lámpásainkkal kivonultunk az iskola udvarára, majd énekelve átmentünk a templomkertbe. Visszatérve libakereső játékkal zártuk a programot, mindenki jutalomban részesült, jól sikerült nap volt – mondta Hontai Hajnalka.

Közösen énekeltek és játszottak Fotó: Müller Anikó Hanga

Beszámolt arról is, hogy fontos számukra tanulóik lelki egészsége és boldogsága. Dolgozóikra jellemző a pozitív szemlélet, az empátia, a tolerancia, s szeretnék, ha tanulóikban is ez a mentalitás alakulna ki. Ezért is indultak a Jobb Veled a Világ Alapítvány pályázatán a Boldog Iskola cím elnyerésére, mely sikerrel járt, így az idei tanévben viselhetik az elismerő címet. Tíz téma feldolgozásával ismerkednek a boldogság összetevőivel, feltételeivel.

Mindenki készített libás lámpát és fejdíszt Fotó: Müller Anikó Hanga

A havonta tervezett foglalkozások során a gyerekek segítséget kapnak abban, hogy küzdjenek meg a hétköznapi problémákkal, a boldogságérzetet fokozó technikák megismerésével pedig lelki egészségüket tápláló kompetenciáik és önismeretük is fejlődik. A program egybevág az iskola célkitűzéseivel, mert a pedagógusok fontosnak tartják, hogy tanulóikat kitartásra, problémamegoldásra, pozitív gondolkodásra neveljék, arra, hogy meglássák és keressék az életben a szépet, a jót, hogy ez által egy boldog gyermekkor után boldog felnőttekké válhassanak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában