Magyar fejlesztésű elektromos és hidrogénhajtású buszokkal a klímacélokért

Részben magyar know-how-val és összeszereléssel készülő elektromos buszokat mutattak be Ráckevén. A Goldi Mobility magyar és szingapúri mérnökökkel közösen kifejlesztett járművei teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képviselnek, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak.

Juhász-Léhi István

A szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztett Goldion buszt kétféle méretben, 8,5 és 12 méter hosszú karosszériával is gyártják majd

Forrás: goldimodi.com

Az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ugyanakkor a klímaegyezményben rögzített széndioxidkibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés átalakítása.

Magyarországon jelenleg egy kínai és egy lengyel gyártó forgalmaz a magyar cég mellett elektromos autóbuszokat, de utóbbi az egyetlen vállalat, ami mindezt részben magyar know-how-val és összeszereléssel teszi.

A vállalat nemrég szakmai előadásokkal és élő zenével tarkított rendezvényen mutatta be Goldion E9 (8,5 méteres) valamint Goldion E12 (12 méteres) elektromos buszait, amit szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztettek, és a hazai piacon szeretnének a jövőben értékesíteni.

Kovács Ferenc, a cég tulajdonosa elmondta, 300 ezer kilométerig, illetve négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy forintot sem kell fizetnie alkatrészcseréért, javításért. Ebbe beletartozik az ingyenes szervizdíj és a díjmentes kopóalkatrész-csere a fékbetéttől az ablaktörlő gumiig, a gumiabroncsok kivételével, ezáltal négymillió forint árelőnyhöz juttatják a vásárlókat buszonként.

– A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak. A járművek uniós alkatrészekből állnak össze, a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belső térig.

Hatótávolságuk 310 kilométer, de rendelhető hozzájuk Goldion 120 kilowattos gyorstöltő kétéves garanciával – sorolta Kovács Ferenc, hozzátéve, hogy a fejlesztés állami támogatás nélkül zajlott.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a cég olyannyira komolyan veszi a jövőbe mutató fejlesztést, hogy vezérgondolatukat is erre húzták fel: „A szavamat adom” szlogent már le is védették.

Az eseményen bemutatták Magyarország első hidrogén-­üzemanyagcellás drónját is, amely 4,5 órát tud repülni folyamatosan akár 5000 méteres magasságban úgy, hogy egy centiméteres pontossággal érkezik vissza a földre.

A szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztett Goldion buszt kétféle méretben, 8,5 és 12 méter hosszú karosszériával is gyártják majd Fotó: goldimodi.com

Kovács Ferenc elmondta, fejlesztésükben a legújabb technológia találkozik a Goldion-dizájnnal.

– A hidrogéndrónt thermo- és infrakamerával szereltük fel, éjjellátó funkcióval is bír, ami nagyban megkönnyíti a használatát. Fontos paraméter még, hogy 40-szeres optikai zoommal és HD minőségű videójel-átvitellel rendelkezik egészen ezer méterig. Túlzás nélkül állítható, hogy a felhasználási lehetőségei korlátlanok, ráadásul hamarosan drónpilóta-oktatással segítjük az érdeklődőket a funkciók elsajátításában, továbbá vizsgalehetőséget is biztosítunk majd a telephelyünkön – fogalmazott a cég tulajdonosa.

Az újítások sora ezzel még nem ér véget: nemsokára kigördülhet a műhelyből az a csuklós hidrogénbusz, ami európai szinten is egyedülálló lesz. Ez jelentős részben szintén magyar találmány, az első tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál, sőt, hidrogéntechnológiában a világ legnagyobb gyártóival van szerződésük.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában