2022.10.06. 08:00
Ügyintézés önkiszolgáló terminállal a kormányablakokban
Mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban.
Fotó: Penovác Károly/Napló
Az úgynevezett MIA (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) Pontokon elhelyezett eszközök országszerte csaknem 200 helyszínen találhatók meg. A projekt 2,6 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült. Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártyaterminál, valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja. A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, emellett a felhasználó azonosítása mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási formának tekinthető.
Veszprém megyében jelenleg nyolc helyen működik gyors ügyintézést támogató, mesterséges intelligenciával működő, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont: Ajkán, Balatonalmádiban, Balatonfüreden, Herenden, Pápán, Tapolcán, valamint Veszprém mindkét kormányablakában, közölte érdeklődésünkre a Veszprém Megyei Kormányhivatal. Hozzátették, várhatóan további két érintőképernyős eszközt üzemelnek be Devecserben és Sümegen. A MIA Pontokon elhelyezett eszközök segítségével az állampolgárok egyelőre tíz ügytípus – erkölcsi bizonyítvány-igénylés, vezetőiengedély-pótlás, személyiigazolvány-pótlás, okmányérvényesség ellenőrzése, lakcímbejelentés; születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat és bejegyzett élettársi kapcsolatról anyakönyvi kivonat igénylése, jármű ideiglenes kivonása; jármű ideiglenes kivonás meghosszabbítása – esetében intézhetik ügyeiket, ugyanakkor az ügykörök számát folyamatosan bővítik.
A kormányhivatal megjegyezte, az eszközök jelentős terhet vesznek le az ügyintézők válláról, munkatársaik pedig minden segítséget megadnak az ügyfeleknek ahhoz, hogy gyorsan és hatékonyan használhassák az önkiszolgáló eszközöket.