Körkép

2022.10.06. 08:00

Ügyintézés önkiszolgáló terminállal a kormányablakokban

Mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban.

Marton Attila

Fotós: Penovác Károly/Napló

Az úgynevezett MIA (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) Pontokon elhelyezett eszközök országszerte csaknem 200 helyszínen találhatók meg. A projekt 2,6 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült. Az önkiszolgáló terminálok minden olyan technológiai kiegészítővel rendelkeznek, amely a gyors és egyszerű ügyintézéshez szükséges. Többek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártyaterminál, valamint az aláíró pad is a kényelmet szolgálja. A Mesterséges Intelligencia Asszisztensek lépésről lépésre vezetik végig a felhasználót az ügyintézés menetén, emellett a felhasználó azonosítása mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási formának tekinthető. 

Veszprém megyében jelenleg nyolc helyen működik gyors ügyintézést támogató, mesterséges intelligenciával működő, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont: Ajkán, Balatonalmádiban, Balatonfüreden, Herenden, Pápán, Tapolcán, valamint Veszprém mindkét kormányablakában, közölte érdeklődésünkre a Veszprém Megyei Kormányhivatal. Hozzátették, várhatóan további két érintőképernyős eszközt üzemelnek be Devecserben és Sümegen. A MIA Pontokon elhelyezett eszközök segítségével az állampolgárok egyelőre tíz ügytípus – erkölcsi bizonyítvány-igénylés, vezetőiengedély-pótlás, személyiigazolvány-pótlás, okmányérvényesség ellenőrzése, lakcímbejelentés; születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat és bejegyzett élettársi kapcsolatról anyakönyvi kivonat igénylése, jármű ideiglenes kivonása; jármű ideiglenes kivonás meghosszabbítása – esetében intézhetik ügyeiket, ugyanakkor az ügykörök számát folyamatosan bővítik. 

A kormányhivatal megjegyezte, az eszközök jelentős terhet vesznek le az ügyintézők válláról, munkatársaik pedig minden segítséget megadnak az ügyfeleknek ahhoz, hogy gyorsan és hatékonyan használhassák az önkiszolgáló eszközöket.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában