Elismerés

2023.03.02. 07:00

Ügyfélbarát közszolgáltatás – Ünnepélyes oklevélátadót tartottak Veszprémben

Huszonegyen vehették át oklevelüket a kormányablak-ügyintéző képzés sikeres elvégzése után szerdán a vármegyeházán.

Marton ATtila

Az okleveleket Vajda Viktória, a Veszprém Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója, Takács Szabolcs és Domokos Péter adta át Fotó: Pesthy Márton

A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program (KÖFOP) 2016-ban indult a Veszprém megyei kormányhivatal vezetésével. A program hetedik képzésében országszerte 520-an végezték el a képzést. Veszprém vármegyében 21-en tettek sikeres vizsgát, a tisztviselők szerdán ünnepélyes körülmények között vehették át oklevelüket. 

Takács Szabolcs, a Veszprém Vármegyei Kormányhivatal főispánja köszöntőjében kiemelte, az állampolgároknak ügyfélbarát szolgáltatást kell biztosítani, ugyanis a lakosokban a magyar államról kialakított képben meghatározó a kormányablakokban tapasztalt szolgáltatás minősége. Hozzátette, az állampolgárok az ügyintézőkkel találkoznak közvetlenül, ezért segítő ügyintézésnek kell jellemeznie a kormányablakokat, amelyhez a szaktudás mellett empatikus készség is szükséges. Emlékeztetett, Veszprém vármegyében tíz kormányablak működik, valamint két kormányablakbusz áll az állampolgárok rendelkezésére. Tavaly több mint 535 ezer állampolgár kereste fel a vármegye kormányablakait, amelyekben közel 600 ezer ügyet intéztek el. A kormányablakbuszokon mintegy háromezer ügyet intéztek el az állampolgárok. Az ügyfél-elégedettségi méréseik azt mutatják, az állampolgárok elégedettek a vármegye kormányablakaiban nyújtott szolgáltatással.

Domokos Péter politikai tanácsadó, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa arról beszélt, a közigazgatás az államszervezés alapja. Felidézte, nagy munkát végeztek az elmúlt évtizedben: visszaállították a járási rendszert, és ma már országszerte 314 kormányablakban nyújtanak ügyfélbarát szolgáltatást. Hozzátette, az állampolgárok mintegy kétharmada él olyan településen, ahol kormányablak van, a kisebb településeken élők pedig a kormányablakbuszokon intézhetik ügyeiket. Az innováció jegyében számos kormányablakban segítik az ügyintézést mesterséges intelligencia asszisztensek, valamint egyre több ügyet intézhetnek otthonról elektronikusan az állampolgárok. Megjegyezte, tavaly összesen több mint 14,3 millió ügyféltalálkozás történt a hazai kormányablakokban, Veszprém vármegyében az országos átlagnál több ügyintézés volt. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában