Hulladékszállítás

2025.01.15. 13:57

Mutassa a kukáját! Megmondjuk, miért járt pórul – Válaszolt a szolgáltató

Ahogy Veszprém vármegye több településén, a Bakony fővárosában, Zircen is szolgáltatóváltás történt január 1-jén a szemétszállítás terén. Zirci olvasóink panaszait, az ünnepi és az új évi edényürítéssel kapcsolatos észrevételeit ezért már a Depónia Nonprofit Kft.-nek küldtük el. A válaszok szerint nem mindegy, milyen az a kuka, amit a lakosok használnak.

Az ünnepi hulladékszállítás során több zirci olvasónk sem volt elragadtatva ennek az egyébként fontos szolgáltatásnak az elvégzésétől. A kuka eltörésére, megrepedésére panaszkodtak. A Depónia Kft. azonban csak az általa 2025. január 1. óta okozott károkért vállal felelősséget, és nem is biztos, hogy a kár bejelentése hoz végleges megoldást. Az biztos, hogy nem mindegy, milyen a szemetes, amit a hulladék gyűjtésére használ, akár Zirc az otthona, akár más település, de a Bakony fővárosában már korábban cserélt edényt a többség, épp az ürítés műszaki megoldása okán.

Kuka a szemétnek – Nem mindegy, milyen a gyűjtőedény, mert okozhat gondokat.
Kuka a szemétnek – Nem mindegy, milyen a gyűjtőedény, mert okozhat gondokat.
Fotó: Pixabay

Megkerestük a témában a Depóniát, és a következőket jeleztük a cégnek. Először azt, hogy a múlt év vége felé és az új év elején több jelzést kaptunk zirci olvasóinktól a szemétszállítás kapcsán. 

Tavaly abból adódott problémája a szokásosnál több helyinek, hogy az ürítés során összetört, megrepedt a szemét gyűjtésére használt edény, amit kitettek az utcára. Nehezményezik, hogy ez rájuk ró költséget, nekik kell új edényt venniük. Állításuk szerint biztosan az ürítés során keletkezett sérülés a kukán. „Kérem, adjanak arról tájékoztatást, hogy milyen esetekben, milyen feltételekkel vállalják át az új edény árát!" – írtuk a Depóniának küldött levelünkben.

Mire számíthatnak a zirciek?

Levelünkben az szintén szerepelt, hogy idén is sajnos sorozatosan jelzik zirci olvasóink, hogy összetörtek, megrepedtek kukásedényeik. Emellett tapasztalatuk szerint nem az előre jelzett napon történt meg a karácsonyfa elszállítása, sőt, több olyan helybeli van, akinek egyáltalán nem ürítették ki a kukásedényét akkor, amikor az utcájukban járt a kukásautó. „Kérem, adjanak arról tájékoztatást, miért fordulhatott elő a szokásosnál több panaszra adó eset és igyekeznek-e a helyzetet orvosolni. Mire számíthatnak a zirciek e téren?" – kérdeztük a szolgáltatót.

Műszaki átalakítás – A szolgáltató dolgozik a gépein, hogy kevesebb legyen az edénytörés.
Műszaki átalakítás – A szolgáltató dolgozik a gépein, hogy kevesebb legyen az edénytörés.
Fotó: Pixabay

Válaszok a szolgáltatótól

  • A Depónia Nonprofit Kft.-től kapott válasz szerint a társaság az általa 2025. január 1-jétől okozott károkért vállal felelősséget. 
  • A szolgáltató tájékoztatása szerint sajnos sok esetben előfordul, hogy a használatban levő gyűjtőedény nem szabványos, ez különösen igaz a 110 literes edényzetekre, melyek a jármű ürítőszerkezetéhez nem illeszkednek, így ez okozhat edénytörést. 
  • A hulladékgyűjtő célgépen műszaki átalakítást kell végrehajtaniuk ahhoz, hogy ez ne forduljon elő. 
  • Ennek megvalósításán dolgoznak.

„A probléma abban az esetben is felmerül, ha az edény túlsúlyos, ugyanis letépi az ürítőszerkezet az edény elejét. Azon edények esetében, melyek mozdíthatóak, kézzel felürítjük, de a kézi ürítés túlsúlyos edény esetében nem megvalósítható" – állt a lapunknak elküldött levélben, ami a következőképp folytatódott: „Az első gyűjtési napon a tömbházas övezetből elszállítottuk, a második napon valamennyi karácsonyfát be fogjuk gyűjteni, ami kihelyezésre került." 

Azzal kapcsolatban, hogy vannak olyan lakosok, akiknél egyáltalán nem ürítették az edényt, reklamáció nem érkezett a szolgáltatóhoz. Ha érkezik konkrét bejelentés, természetesen kivizsgálják – ez szerepelt a kft. tájékoztatásában.

Szállítással, edényürítéssel, el nem szállított hulladékkal, edénytöréssel kapcsolatban a [email protected] e-mail címen áll ügyfelei rendelkezésére a szolgáltató.

Kuka – Milyen a jó és miért?

„A használatban levő 110 literes edényzet nem szabványos, az új gyűjtőjármű fésűszerkezetéhez nem illeszkedik, annak műszaki átalakításán dolgozunk. Javasoljuk a lakosságnak, hogy amennyiben új edényzetet vásárol, úgy mindenképpen ügyeljen arra, hogy az edény megfeleljen a Mohu által előírt MSZ EN 840-es szabványnak" – fogalmazott a cég a válaszában.

Fontosnak tartja azt is a szolgáltató, hogy dolgozói munkavégzésük során vigyázzanak az edények épségére, ezt a minőségi munkavégzést a jutalmazási rendszerben figyelembe veszi.

Olvasói kérdés, szolgáltatói válasz

A zirciek egyébként évente többször csatlakoznak olyan akciókhoz, amelyek révén csökkenhetik a kidobandó szemetet, erről nemrégiben írtunk. A hulladékszállítással kapcsolatos friss információkra kíváncsiak pedig követhetik a Depónia honlapját és közösségimédia-felületeit. Magas-bakonyi olvasóink kérdéseiket szerkesztőségünknek a [email protected] e-mail-címre küldhetik el. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában