2025.01.14. 17:30
Rekordokat dönt a kormányablakok látogatottsága az Ügyfélkapu+ miatt
A kormányablakok ügyféladatai azt mutatják, hogy sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba: rekordokat dönt a kormányablakokat felkereső ügyfelek száma. Már csak két napjuk van azoknak, akik nem végezték el az új ügyfélkapu aktiválásához szükséges teendőket, de sokan még mindig szakértő tanácsra szorulnak.
Az Ügyfélkapu-átállás miatt megnövelt kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.

Fotó: illusztráció
Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van Ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra. A kormányablakokban az Ügyfélkapu+ problémáival kapcsolatban nem tudnak segítséget nyújtani, ilyen esetekben a 1818 kormányzati ügyfélvonalat szükséges hívni, vagy írni a [email protected] e-mail címre. A 24 órás ügyfélszolgálat meg tudja válaszolni az esetlegesen felmerülő kérdéseket.
Sokan az utolsó napokban váltanak az Ügyfélkapuról
A Kormányhivatalok.hu jelentése szerint a kormányablakok ügyféladatai azt mutatják, hogy sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium azt kéri, hogy indulás előtt mindenki tájékozódjon az ügyintézés menetéről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán, vagy a kormányhivatalok honlapján, és már indulás előtt töltse le az alkalmazást, hiszen ezzel jelentősen gyorsítható az ügyintézés.
Fontos, hogy mind az Ügyfélkapu+, mind a DÁP-regisztrációt január 15. után is el lehet végezni.
A kormányablakok megnövelt kapacitással várják az utolsó napokban érkező ügyfeleket, azonban érdemes azzal számolni, hogy a várakozási idő időnként megnövekedhet. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazásban is tájékozódhatnak, sőt akár előzetes időpontfoglalásra is lehetőség van, ami szintén gyorsíthatja a kormányablak ügyintézést.