Újabb névváltoztatás

2025.05.22. 21:30

Most akkor, hogy is hívják? – Már megint új néven fut az HBO streamingszolgáltatása

Úgy tűnik, a Warner Bros. Discovery nem bírja sokáig egy név alatt működtetni streamingplatformját: alig telt el egy év azután, hogy az HBO Maxot egyszerűen csak Maxra keresztelték, most ismét visszacsinálják az egészet. Igen, hivatalos: újra HBO Max lesz a szolgáltatás neve – és nem, ez nem vicc.

A 2023 tavaszán bevezetett Max brand célja az volt, hogy az HBO-s tartalmak mellett jobban kihangsúlyozza a Discovery kínálatát is, hiszen a két óriás egyesítette streamingportfólióját. A névváltás mögött az a stratégiai megfontolás állt, hogy a szimplább márkanévvel könnyebben elérhetnek egy szélesebb közönséget. Csakhogy az eredeti cél nem váltotta be teljesen a reményeket.

HBO: újabb névváltoztatás jön a streamingplatformnál
HBO: újabb névváltoztatás jön a streamingplatformnál
Forrás: Max/Facebook

Most a Warner hivatalosan is bejelentette, hogy a platform idén nyáron ismét visszaveszi a HBO Max nevet – vagyis a jól ismert márka újra a reflektorfénybe kerül. A döntést magyarázó közlemény szerint a lépés nemcsak arculati változást jelent, hanem egy tudatos stratégiai irányváltást is. A vállalat szerint az HBO brand „segít megtolni a szolgáltatás szekerét”, és azt az egyediséget hangsúlyozza, amit a felhasználók elvárnak – vagyis a kiemelkedő minőséget.

A Max a múlté: visszatér a HBO Max

A Warner Bros. Discovery vezérigazgatója, David Zaslav egy New York-i prezentáción így fogalmazott:
„Ma visszahozzuk az HBO-t, a brandet, ami a legmagasabb minőséget jelképezi a médiában, hogy felgyorsítsuk a növekedést az elkövetkezendő években.”

A visszaváltás tehát részben beismerése annak, hogy az egyszerűsített „Max” nem tudta elérni azt a márkahűséget és minőségi benyomást, amit az „HBO” név évtizedek alatt kiépített. Ráadásul, miközben sokan kritizálták a névváltás körüli kapkodást, az előfizetőszámokkal eddig sem volt gond: a cég adatai szerint a szolgáltatás tavaly 22 millió új felhasználót szerzett, és a cél az, hogy 2026 végére elérjék a 150 milliót.

JB Perrette, a streamingért felelős vezető, és Casey Bloys, az HBO és Max gyártási igazgatója is megszólalt az ügyben. Perrette hangsúlyozta, hogy a jövőben is a minőségi, egyedi tartalmakra koncentrálnak, nem a mennyiségre, és ezt nemcsak ők állítják, hanem a közönség is így gondolja.

Bloys pedig hozzátette:
„Úgy gondoljuk, hogy az HBO Max sokkal jobban képviseli a jelenlegi fogyasztói ajánlatunkat. Ez világosan kifejezi azt a hallgatólagos ígéretünket, hogy olyan tartalmakat kínálunk, amelyekről mindenki elismeri, hogy egyedülállóak – és megéri fizetni értük.”

A kérdés már csak az, hogy ez a névvisszaváltás megnyugtatja-e majd a felhasználókat – vagy csak tovább fokozza a zavart. Egy biztos: az HBO brand még mindig erős, és a Warner mindent megtesz, hogy ezt újra kihasználja.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában