"A legolcsóbb hírverés a sajtóhirdetés"

2021.02.27. 15:00

23 forint a csirke, 650 a táskarádió – Így reklámoztak 50 éve a Naplóban

A reklámok és hirdetések a mindennapjaink részét képezik. A hirdetett termékek és szolgáltatások típusai, illetve a reklámüzenet megfogalmazása azonban rengeteget változott az elmúlt évtizedekben. Összegyűjtöttünk néhány megmosolyogtató hirdetést a Napló archívumából. Kocák, táskarádiók és jugoszláviai utazás: reklámra fel!

Varga Richárd, veol.hu

Hetven évvel ezelőtt, 1961-ben, még a szerződéses koca- és baromfitartásra buzdító hirdetések, illetve egyéb, a mezőgazdasághoz köthető reklámok szerepeltek a napilapban:

Fotó: Napló archívum
Fotó: Napló archívum

A korabeli „közösségi-médiában” történő párkeresés egy szép példája szintén 1961-ből:

Fotó: Napló archívum

Az 1960-as évek eleji lapszámokban még csak elszórva találhatunk hirdetések, a '70-es évekre azonban már teljes oldalakat töltöttek meg a reklámok. A tartalmakat és a megszövegezéseket olvasva úgy tárulnak fel előttünk az ötven évvel ezelőtti Veszprém megye hétköznapjai, mintha egy történelemkönyvet lapozgatnánk.

A csopaki csárdában Ruha Rudolf és népi zenekara muzsikál, az akciós csirke kilója pedig mindössze 23 forint:

Fotó: Napló archívum

Óriási akció a táskarádiókra! Te melyiket választottad volna?

Fotó: Napló archívum

A VOLÁN úti céljai is sokatmondók. Üzemi kollektívák, brigádok: irány a Szovjetunió és Jugoszlávia!

Fotó: Napló archívum

2021-ben talán már kissé megmosolyogtatók ezek a reklámok, azonban nagyon tanulságosak is, hiszen jól tükrözik a múltunk egy szeletét, és így segíthetnek értékelni, vagy bizonyos esetekben átértékelni a jelenünket.

 

Ezek is érdekelhetik

facebook comments widget