Hírek

2009.02.02. 03:29

A jobbaktól többet várnak

<b>Megyei körkép</b> - Teljesen objektíven nem lehet osztályozni, hiszen a diákok teljesítménye a legtöbb esetben nem számosítható. Ezért minden iskolában figyelembe veszik azt is, hogy a diákok teljesítménye javul-e vagy romlik, illetve hogy mivel lehet őket ösztönözni.

Munkatársainktól

Mind az oktatásban, mind a számonkérésben az egyéni bánásmódot tartja fontosnak Bakonyi Anikó, a várpalotai Képesség- és Tehetségfejlesztő Magán Általános Iskola, Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium igazgatóhelyettese, magyar-pedagógia szakos tanár. 

Nagyon lényeges figyelembe venni azt, hogy a diák önmagához képest mennyit fejlődik. A tanárnő szerint a mai gyerekek életében nagyon kevés a sikerélmény az élet minden területén, ezért elengedhetetlen, hogy a szaktanárok és a vezetők is figyeljenek arra, hogy dicséretekkel motiválják a diákokat. 

Ebben a félévben a gimnáziumi osztályokban negyven diák 57 tantárgyból kapott dicséretet, ez jóval több, mint más iskolákban. 

A várpalotai magániskolába sok olyan diák kerül, aki néhány iskolát már megjárt és sok negatív élmény érte. Az intézmény pedagógusai lényegesnek tartják, hogy a diákok gyakran kapjanak visszajelzést teljesítményükről, ezért negyedévente értékelik őket, tehát az iskolában négyszer van bizonyítványosztás. 

A tapasztalatok szerint így jobban be tudják osztani idejüket és energiájukat. 

Ebben a félévben a gimnázium tanulmányi átlaga 3,5 volt, mely körülbelül megfelel a tavalyi év végi átlagnak. Bár tantárgyi lebontást nem végeznek félévkor az iskolában, a tendencia az, hogy a diákok a készségtárgyakból jobban teljesítenek. Az iskola az oktatáson kívül a nevelésre is hangsúlyt fektet, mivel az egész személyiséget fejlesztik, és az értékelésnél is ezt veszik alapul.

Mind a három osztályban más módszerek szerint tanítanak és mások az elvárások is a sümegi Kisfaludy Sándor Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben - tudtuk meg Feindlné Lakos Éva igazgatóhelyettestől. 

A gyengébb képességű tanulókat nem terhelik túlzottan, a cél az érettségire való felkészülés. A jobb képességű tanulók külön feladatokat kapnak, tőlük többet is várnak el. 

A tapasztalatok szerint a sümegi iskola diákjai a humán tantárgyakból jobbak, míg a reál tárgyakból gyengébbek minden osztályban. Ha pedig a diák kétesre áll, akkor a tanórai munkáját, szorgalmát, hozzáállását veszik elsősorban figyelembe. 

Az igazgatóhelyettes elmondta, a tanulmányi átlag egy tizeddel nőtt a tavaly év végihez képest, és általában elmondható, hogy az idei első évfolyamosok átlaga jobb, mint a felsőbb éveseké, a nyelvi előkészítő osztályban a diákok jóval négyes fölött teljesítettek, a leggyengébb osztály átlaga hármas közelében van.

Az alsó tagozatosokat törvény által előírt szempontok szerint szövegesen értékelik a pedagógusok, negyedik év végén kapnak először osztályzatot a kisiskolások a bizonyítványba. A pápai Munkácsy Mihály Általános Iskola igazgatónője, Egyházi Viktorné a szöveges értékelés híve. 

Szerinte a szülők így sokkal több segítséget kapnak, jobban segíthetik gyereküket a tanulásban. Kezdetben szokatlan, új volt a szülőknek ez a fajta értékelés, de lassan kezdik megszokni. A félévi osztályozást nem veszik a gyerekek olyan komolyan, mint az év végit, ami a bukások számában is megmutatkozik. 

Az iskolába 613 tanuló jár, ebből 308-an felső tagozatosok. Félévkor 28 bukás volt, ami csak a felső tagozatosokat érinti. A legjobb tanulmányi átlagot, 4,4-et az ötödikes német nemzetiségi osztály érte el. Tantárgyak közül a legrosszabb átlaggal a kémia mellett az angol, míg legjobbal a technika és az informatika zárt. 

A diákok a készségtantárgyakban a legsikeresebbek, míg a legnehezebben a magyar, matematika, történelem és nyelv megy. Az iskola tanulmányi átlaga az idei félévben 3,5 volt - tudtuk meg az igazgatónőtől.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!