Hírek

2016.11.05. 13:52

Biztonságosabb és környezetkímélőbb vasúti szerelvények kellenek

Veszprém – Biztonságosabb, korszerűbb és környezetkímélőbb vasúti kocsik beszerzését indítványozta a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség.

Kutasi Zsófia

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség egy rendkívüli különvonatot indított a Győr-Veszprém vasútvonalon azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a vidéki vasutak, köztük a Bakonyvasút sanyarú járműellátottságára.

Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség egy rendkívüli különvonatot indított Fotó: Balogh Ákos

Bödecs Barnabás, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke elmondta, a Győr-Sopron-Ebenfurt Vasút (GySEV) Zrt. villamosította a magyarországi vasútvonalait, ezért jövőre új villamos motorvonatok kerülnek a Zrt. vonalaira. A GySEV Zrt. tulajdonában álló tizenkét osztrák gyártmányú Jenbacher motorkocsiból jelenleg öt vár értékesítésre, további hét jármű egy éven belül kerül leállításra, ezt követően válnak eladhatóvá.  A szövetség azzal a kéréssel fordult a MÁV Zrt., a MÁV Start Zrt. vezetőségéhez és a szaktárcához, hogy találjanak megoldást arra, hogy ezek a motorvonatok lehetőség szerint maradjanak Magyarországon és a Bakony vasútra valamint a környező vonalakra kerüljenek, annak érdekében, hogy az itt közlekedő selejtérett mozdonyos és motorvonatokat le lehessen váltani. Bödecs Barnabás szerint ezzel az utazóközönség számára jó műszaki és kényelmi színvonalú járműveket biztosítanának, a következő húsz-huszonöt évre megoldódna a vidéki vasúti közlekedés a régióban.

Az elnök szerint a közel húsz éves Jenbacher motorkocsik nagyságrendekkel jobb színvonalat képviselnek, mint a csehszlovák gyártmányú motorvonatok, valamint a hetvenes évekből származó mozdonyos szerelvények, melyek jelenleg a MÁV Start rendelkezésére állnak. A meglévő csehszlovák motorvonatok nem alkalmasak a hegyvidéki pályán való közlekedésre, többek között azért, mert gyenge a motorjuk, állandó meghibásodással küzdenek. A magas bakonyi szakasz százhúsz éves vasútvonal, szűk ívek jellemzik gyenge felépítménnyel, a régi nehéz vonatok szétverik a pályát, így komoly pályafenntartási költséget is okoznak. Az osztrák szerelvények biztonságosabbak, emellett az üzemanyag felhasználás terén is hatékonyabbak, így egyben környezetkímélőbbek.

Az elnök szerint nem csak a Bakonyvasúton, de a Győr-Pápa-Celldömölk, és a Pápa-Csorna vasútvonalakon is megoldanák az évtizede várt járműcserét, megfelelő körülmények között utazhatnának a győri elővárosi, és a városközi utasok. Győrből öt éve nincs megfelelő időpontban olyan kirándulóvonat, amellyel legalább hétvégén eljuthatnának a kirándulók a Magas-Bakony állomásaira, megállóhelyeire. Eplényben százhúsz éve nem áll meg a vonat, ami szintén komoly hiányosság, nagy igény lenne a megállóhelyre. Bödecs Barnabás elmondta, az ügyet a térségi önkormányzatok és több civil szervezet is támogatja.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!