2009.02.09. 03:29
Hol parkoljon a belvárosi?
<b>Veszprém</b> - Amikor valaki lakóhelyet választ, mérlegelnie kell, mi szól mellette és mi szól ellene. A felmerülő problémák megoldását pedig ne várja mástól, hanem próbáljon meg azokkal együtt élni.
Többek között ezt a választ kapta kolléganőnk a veszprémi polgármesteri hivatalban, mikor előadta, kocsijával nem tud leparkolni a lakása közelében. Az utca végén meg tudna ugyan állni, de az ott lévő szabad területen fizetőparkolót alakítottak ki, tarifái pedig vetekednek a budai váréval.
Kolléganőnk egy kedvesen agilis hölgy, az a ritka típus, aki nem hagyja annyiban, ha helyzet van, azt próbálja megoldani. Simán elfogadom neki, hogy a problémája ugyan az ő és családja életét keseríti meg, de mások nevében is beszél, nem egyedül jár ebben a cipőben . Körülbelül tíz éve költözött be családjával a megyeszékhelyen egy Toborzó utcai lakásba. A belvároshoz közeli háznak ugyan akkor sem volt udvara, de úgy emlékszik, az utca egyik oldalán meg lehetett állni. Nem is szólva az utca végén, a Ranolder téren lévő beépítetlen területről, melyet nemcsak a környékben élők használtak parkolónak, hanem a belvárosból kiszorulók is. Ám ebből a területből puccos parkoló lett , dizájnelemekkel és árnyékolókkal, óránként 180 forintot kell fizetni annak, aki ott akarja hagyni a kocsiját.
Akik a közvetlen belvárosi övezetben laknak, például a Kossuth utca végén, a Lordok házában vagy a Fortuna udvarban, azok válthatnak kedvezményes parkolóbérletet. Ugyanezt kértem én is, nem többet. Miért jár az egyik városi polgárnak több, a másiknak meg kevesebb? - kérdezi olyan vehemenciával, hogy minden különösebb fantázia nélkül el tudom hinni neki, igen komoly meggyőzőerő-vel adta elő érveit a városházán is.
Meghallgatták, mégpedig az illetékes, Kovács Zoltán, a városüzemeltetési csoport vezetője is. Ám érvei nem hatották meg a hivatal emberét, a bevezetőben már említett jó tanáccsal látta el. Ez nem igazán elégítette ki, ezért fordul a nyilvánossághoz.
Kovács Zoltán a Naplónak is következetesen képviselte egyszer már előadott álláspontját, de kiegészítette azt. Először is némi szemrehányással, merthogy emlékezete szerint ő ennél többet is ígért, nevezetesen azt, hogy a tavasszal visszatérnek a problémára, mivel a városi művelődési központ (VMK) átépítésével új helyzet alakul ki. Az egyik verzió szerint az épület alá kerülne egy teremgarázs, a másik szerint a VMK Toborzó utcára néző támfalát elbontanák, és ott alakítanának ki úgynevezett parkolóboxokat.
De a végleges megoldás előtt annak a lehetőségét is fennhagyta, hogy az utca egyik oldalán engedélyezzék a megállást. Ám ezt sem tehetik meg addig, míg bizonyasan el nem dől, milyen módon építik át a VMK-t.
Kedvezményes parkoló- bérletre viszont Kovács Zoltán jelenleg semmilyen esélyt nem lát, mert teljesen mindegy, milyen messze van a hölgy lakása a belvárostól, az érvényes önkormányzati rendelet szerint azt a körülményt kell figyelembe ven- ni, hogy nem fizetőparkoló-övezetben lakik . Erre a problémára tehát maxium önkormányzati rendelet módosításával lehetne megoldást találni. Ami viszont mégsem teljesen esélytelen, mert a márciusi közgyűlésen tekintik át a város parkolási rendszerét.
Ha a vázolt problémát ott a képviselők is több veszprémi embert érintő, valós problémának találják, módosíthatják a vonatkozó helyi rende- letet.
Hadd segítsük annyival a veszprémi városatyákat nehéz döntésükben, hogy felsoroljuk azokat az utcákat, ahol hasonló gondjaik vannak az ott élőknek: a történetünkben is szereplő Toborzó, a Sziklai, a Festő, a Bem, a Buhim, a Jókai utca egy része, és legújabban a Kopácsi utca, ahol az eddig szabadon használható parkolóhelyeket bevonták a fizetős övezetbe.