Hírek

2012.10.13. 06:45

Miért kell címer helyett a logó?

Veszprém új logója megosztotta olvasóinkat.

Napló Online

Megemelem a kalapom Veszprém címerének alkotói előtt! Ők szerették a városukat, a címerrel is tisztelegtek az ősök emléke előtt. Úgy tűnt, maradandót alkottak, sajnos ez már nem igaz. (Az viszont igaz, hogy egyszer már, a Pap-érában, megbarkácsoltatták a város címerét.) Azt olvastam, hogy a legutóbbi közgyűlésen a képviselők jóváhagyták a város marketingstratégiáját. Elfogadása után egyesek a tettek mezejére léptek, és Veszprém város honlapjáról törölték a címert, azaz a kukába dobták. (Nem a címert kellett volna kukába dobni..., mondaná Hofi.)

Kedves döntéshozók! Világosítsanak fel arról, miért nem jó az egységes arculat megjelenéséhez a város címere! Miért kell a címer helyett a logó? Mert mi is az a logó? A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető azonosításra szolgáló jele. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés. A címer nem az? Netán a címernek nincs reklámértéke? Vagy visszafogottabb, komolyabb a címer, mint a logó? Én a címer mellett teszem le a voksomat, mert az egyedi és csak Veszprémre jellemző.

De milyen lett az új logó? Hát, nem vagyok tőle elragadtatva! Eddig három változatával találkoztam, így aztán nem tudom, hogy melyik az igazi. (Állítólag a középső.)

Hogyan készült? A címerről levették a koronát, stilizálták. (Kirakták kockákból a koronát, majd szöveget tettek alá.) S ezért még pénzt is kaptak? Ha egyenként nézem őket, elszörnyedek. Van olyan változat (kettő is) , melyen a stilizált korona alatt Veszprém felirat látható. Van Veszprémi Királyság? Ezt eddig nem tudtam. Veszprémi kiskirályokról azonban már hallottam. Ők, mindig csak epizódszerepet játszottak a város életében. De félre a tréfával, térjünk vissza a logóhoz. Ez a logó szerintem gyermeteg. Ezzel a logóval reklámozni Veszprém ősi városát több mint bűn, szégyen.

Kedves döntéshozók! Én veszprémi lakosként a címer mellett teszem és tettem le a voksomat. Azoknak az érté-keknek a kímélését kérem, akiknek elpusztulása vagy súlyos sérülése kárunkra válna, s egykor tán szégyenünkre. (Illyés Gyula) Fontolják meg önök is Illyés Gyula szavait!

Békefi Antal nyugdíjas, Veszprém

Tisztelt Békefi Úr! Levelében jól körülírja a logó fogalmát, és a most elfogadott marketingstratégiánk is erről szól: Veszprémet egy kiváló, márkás városként szeretnénk megélni az élet minden területén. Ha ezt a minőséget a hazai, sőt nemzetközi befektetői vagy turisztikai piacon értékesíteni is szeretnénk, akkor alkalmazkodnunk kell a vizuálisan túlzsúfolt médiához, ahol nem életképesek a zűrzavaros retorikájú dolgok.

A jelenlegi, Somogyi Győző által a rendszerváltáskor rajzolt címerünk jelentését a Wikipédia két és fél száz szóban ecseteli. Ezt a bonyolult tartalmat nehezen értelmezi a heraldikus is, nemhogy az utca embere. Nem véletlen, hogy nagy tradíciójú városok is egyszerű logókra cserélték a címereiket, amik egy mobiltelefonon is hamarabb felismerhetők, mint a címertanilag szigorúan kötött városcímerek. Ez a címer szerepel ezután is a város kék-vörös zászlaján, a polgármesteri aranyláncon, a városi kitüntetések oklevelein, a városi honlap impresszumában.

A hétköznapokban és a médiafelületeken azonban szeretne a város gyorsabb asszociációkat kelteni a hasonló célokra törekvő települések között. Ezért nem zászlóra tűzött díszes címer alatt vonulunk a marketingcsatákba, hanem a médiában is jól mutató jelek kíséretében szeretnénk a város üzeneteit elektronikus eszközökkel is célba juttatni. Ilyen jel az akár játékkockákból is kirakható, digitális korona logó Veszprém neve felett.

Jokesz Antal, a Veszprém arculatát tervező művészcsoport nevében

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!