Hírek

2016.05.14. 19:07

Rolls-Royce-szal szemben a Cadillac, háttérben a Bugatti

Balatonfüred - Ötvennégy meseautó, köztük csodásan karbantartott klasszikusok, hőn áhított sportautók és igazi ritkaságok sorakoztak fel a Tagore sétányon az idei nagyszabású Concours d’Elegance oldtimer autók szépségversenyén.

Kekk Sára

- Balatonfüredre mindig jellemző volt, az elegancia és a szellemi értékek tisztelete, és ahogy az elmúlt évszázadokban, napjainkban is tiszteljük azokat a rendezvényeket, amelyek ezeket az értékeket hordozzák. Gondoljunk az eleganciára, a szellemi értékeknél az Anna bálra, a társasági eseményeinkre, a vízen suhanó vitorlásokra és lehetne még ezt a sort folytatni. Úgy gondolom, hogy ebbe a sorba illeszkedik bele a már harmadik alkalommal megrendezett Concours d'Elegance autó szépségverseny, ami mind az eleganciát, mind a szellemi értékek tiszteletét maximálisan szem előtt tartja. – mondta a III. Concours d'Elegance megnyitóján Balatonfüred polgármestere, Bóka István. Hozzátette, Balatonfüred mindig szeretett a tradícióra építkezni, persze a modernitásait, az új kor kihívásait is mindig szem előtt tartotta, és ahogy a Tagore sétányon álló autócsodákra tekint, látja, hogy a tradíció és a megújulás a Concours d'Elegance szépségversenyben is megelevenedik.

- A verseny, a város és a helyszín maximálisan egymásra talált. A mai mindent elborító funkcionalitással szemben ezeknek az autóknak egyediségük, egyedi arculatuk van. Minden autó mintha önállóan élne itt a Tagore sétányon és környezetében.  – mondta a polgármester.


Az oldtimer autók szépségversenyén idén a BMW kap kiemelt figyelmet, hiszen száz éves jubileumát ünnepelheti 2016-ban. Ezt a figyelmet természetesen maga a cég is meghálálta, hiszen az idei Concours d'Elegance-ra több csodás autót is hoztak. Például, egy 315/1-es modellt a harmincas évekből, egy 507-es Roadstert az ötvenes évekből, és egy szinte mindenki számára ismert – 1999-ben, az akkori James Bond filmben debütált – BMW Z 8-ast. Ráadásul hazai és külföldi gyűjtők jóvoltából is több különleges BMW látható a Vitorlás téren illetve a Tagore sétányon - köztük egy 78 éves különleges darab valamint egy 3200 CS Bertone, amelyből mindössze ötven maradt már csak fenn.

Természetesen minden klasszikus márka képviseltette magát a III. Concours d'Elegance oldtimer szépségversenyen, nehéz bármelyiket is kiemelni közülük. Mégis talán érdemes megemlíteni, a verseny legritkább darabját, az 1928-as gyártmányú Rolls-Royce-t. Sir Henry Royce az 1920-as évek közepén, amikor a Bentley megnyerte a 24-órás LeMans versenyt arra gondolt, hogy a Rolls-Royce arculata is kicsit lehetne dinamikusabb. Ennek az ötletnek köszönhetően összesen négy kísérleti „sportmodell" készült, amelyek között az áramvonalas karosszériával szerelt 17EX az utolsó. A gyári tesztelést követően az autó Indiába, egy maharadzsa tulajdonába került, illetve egészen az 1970-es évekig vándorolt kézről kézre. Később egy olasz gyűjtő vásárolta meg, majd egy újabb tulajdonváltást követően a 17EX 2006-ban megnyerte a Villa d'Este szépségversenyen a legszebb Rolls-Royce díját.

A bemutatóra érkező autók között láthatunk még olyan igazi klasszikusokat, mint a Jaguar E-type, vagy az 1959-es Alfa Romeo 2000 és persze Mercedesek. A Tagore sétány különleges miliőjébe helyett kapott még Festetics Ernő gróf egykori versenyautója, egy nyolcvanéves Maserati is, amely hamar az egyik kedvence lett a mai látogatóknak. Az exkluzív márkák, mint a Farman, a Duesenberg, a Hispano Suiza, Talbot és a Bugatti sem hiányoznak majd, felvonul egy francia ritkaság a Facel Vega HK500 is. A szocialista autóipar különlegességei is helyet kapnak, például egy Skoda Sport Roadster 1935-ből, a maga korában abszolút luxusnak számító Wikov, de lesznek Tátrák és egy gyönyörűen restaurált Csajka is.

Természetesen ez nem csak egy egyszerű oldtimer bemutató, ezúttal is egy öttagú zsűri szavazatai alapján osztják majd ki a veteránautók között a szépségverseny díjait, de a közönség is voksolhat a számára legszebb veterán autóra. Mivel az autók bírálatánál elsősorban a szépség, az esztétikai megjelenés a legfontosabb, a műszaki szakértők mellett művészettörténész és képzőművész is szerepel a zsűriben. Három kategóriában versenyeznek az ipari műremekek: a vintage kategóriában a II. világháború előtt készült járművek, classic kategóriában az 1945-1985 között gyártott autók, míg youngtimerként az 1985-1995 között forgalomba került négykerekűek mérik össze szépségüket.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!