2012.10.12. 18:04
Sokan tartoznak a hőszolgáltatónak - A VKSZ előbbre hozta a fizetési határidőt
Veszprém - A lakosság mindinkább eladósodik, a szolgáltató fut a pénze után, miközben emberséges megoldásokat keres. Az adósság mindkét fél számára súlyos teher, a felhalmozott adósság a fogyasztót ugyanúgy nyomasztja, mint a hőszolgáltatót.
Göttlinger Lászlóval, a Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. vezérigazgatójával erről beszélgettünk a fűtési szezon megkezdésekor. Elmondta, sokan tartoznak a VKSZ Zrt.-nek. A kinnlevőségük augusztus végén lakossági hulladékszállításból közel 116 millió forint volt, míg a lakossági távhőszolgáltatásnál meghaladta a 217 millió forintot.
Nem növeli-e tovább az adósságállományt a szolgáltatónak az az intézkedése, hogy előre hozta 11-ére a számla kiegyenlítésének határidejét a hónap végéről? - kérdeztük az igazgatótól olvasóink panasza nyomán. Nyugdíjasok panaszolták, meglepődve tapasztalták a változást.
- Éppen a lakossági adósságállomány csökkentése érdekében hoztunk döntést arról, hogy a korábbi, a hó utolsó harmadában történő befizetési határidőt előre hoztuk. A számlák fizetési határidejének módosítását likviditási okok indokolják. Lakossági visszajelzések szerint ugyanis, a hónap végi fizetési határidőre, ügyfeleinknek már nem marad pénze a számla kiegyenlítésére - válaszolta Göttlinger László, a Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója.
- Mi történik, ha valaki nem fizeti a számláit?
- Fizetési felszólítást küldünk. Ekkor a fogyasztónak még lehetőség van a számla kiegyenlítésére, esetleg fizetési megállapodás megkötésére.
- Hol a toleranciahatár, mikor kapcsolják ki a fűtést az adósoknál?
- A fűtés korlátozását nem tervezzük, mert ennek a költsége is a hátralékos ügyfeleket terhelné. A jövőben az adósoknál a meleg víz korlátozásával kívánunk élni.
- Alkalmaztak-e adósságbehajtó céget és milyen meghatalmazással?
- A 30 napon túli lejárt követeléseket átajuk egy hátralékkezelő társaságnak, melyről a hátralékos ügyfeleket írásban tájékoztatjuk.
- Mire számíthat ilyenkor az ügyfél?
- Az utolsó fizetési felszólítást követően az adósnak még öt nap áll rendelkezésére ahhoz, hogy rendezze a tartozását. Amennyiben ez nem történik, meg az adósságkezelő társaság intézkedhet. Az adósságkezelő cég szerződésünk alapján jogosult pénz átvételére és fizetési megállapodás megkötésére is. Ennek az eljárásnak a részleteiről hírlevél útján is tájékoztattuk ügyfeleinket.
- Tömblakásokban miként oldják meg az egy-egy nem fizetővel adódó gondokat?
- A tömblakásban élő hátralékos ügyfelek ugyanúgy fizetési felszólítást kapnak, s ha nem fizetnek ügyük az adósságkezelő céghez kerül. Amennyiben ez sem vezet eredményre, végső esetben jelzálogjogot jegyeztetünk be az ingatlanra.
Tavasszal kísérleti jelleggel indított programot a szolgáltató Helybe visszük a szolgáltatást címmel, kimondottan azok számára, akiknek távhődíj tartozásuk van.
A Veszprém Megyei Jogú Város Családsegítő Szolgálattal közösen indítottuk a programot. Várjuk azokat az ügyfeleket, akiknek távhő tartozásuk van. Tanácsadás keretében személyesen a közüzemi szolgáltató ügyfélszolgálatán kérdezhetnek és időpontot egyeztethetnek a Családsegítő Szolgálat adósságkezelési tanácsadóival.