Hírek

2017.07.22. 06:37

A Somló kutatója - Kiváló rendezvények mellett kevés a szálláslehetőség

OROSZI - A somlói borvidék borturizmusa csigázta fel Andor Éva érdeklődését. A szakdolgozatára, az államvizsgájára és a védésére is jeles osztályzatot kapott.

Penk Tímea

A győri Széchenyi István Egyetem egészségturizmus-szervező szakos hallgatója lapunknak elmondta, hogy a párja Orosziban lakik. Rajta keresztül ismerte meg Andor Éva a Somlót, és majdnem az összes pincetúrán részt vett.

- A kérdőívemet 160 személy töltötte ki, férfiak és nők közel azonos arányban. A legtöbb válaszadó 31 és 45 év közötti - ismertette a szerző. Kérdéseire főként Veszprém, Pest és Győr-Moson-Sopron megyei lakosok válaszoltak.

- A megkérdezettek csaknem mindegyike ismerte a Somlót, és 146-an jártak is már a hegyen. Az ő válaszaikat tekintettem relevánsnak a további kérdések vonatkozásában - számolt be Andor Éva. Hozzátette: egy borvidék turizmusát tekintve fontos szempont a különböző pincészetek ismertsége. A kérdőíven szereplő 11 pincészet kiválasztásának fontos szempontja volt a terület nagysága és a marketingtevékenység.

- A Somló egyes rendezvényeinek az ismertségét is vizsgáltam. Ezek közül kiemelkedik az Éjszakai Pincetúrára, de sok jelölés érkezett a Somlói Juhfark Fesztiválra, a DŰLŐNgélő bortúrára és a Szakács a teraszon elnevezésű rendezvényre. A válaszadók egyéb programokat is felsorolhattak - fűzte hozzá a szerző, aki fontosnak tartotta az egyes rendezvények erősségeinek a megismerését is. Megkérdezte ezért, hogy milyen pozitív élményekkel gazdagodott a résztvevő a rendezvényen.

Andor Éva pro auditoribus-díjat is kapott  a közösségi munkájáért Fotó: Archív

- A döntő többség a barátokkal közös programlehetőségre szavazott, de a jó és sokféle bor is vonzotta a látogatókat, a friss levegő, a szabadtéri program és a jól szervezett rendezvényeket is előnyös jellemzőként értékelték a válaszadók - foglalta össze Éva. Munkájának egyik érdekessége, hogy a kedvező ár/érték arány nem volt lényeges szempont a somlói rendezvények látogatói között.

- Egy borvidék legfontosabb marketingterméke a bor. Legegyszerűbben, legnagyobb érdeklődést nagy volumenű rendezvények szervezésével lehet elérni. A somlói borvidéken ilyen típusú megmozdulásokra számtalan példa sorolható fel, ám csekély az a szám, mely effektíve, a területi adottságokat figyelembe véve sikeresek lennének. Ezek fő okát a marketingtevékenység és infrastruktúra hiányában vélem felfedezni. A meghirdetett rendezvények visszhangja kifejezetten jó, ám csekély létszámú tömeget vonzanak a vidékre - állapította meg a szerző.

Éva úgy látja, hogy a szálláshelyek fontosságát a környező települések lakói felismerték.

- A hegyet centrumnak tekintve nagyjából tíz kilométer sugarú körben vizsgálódtam, és az interneten elérhető, lefoglalható szálláshelyeket vettem figyelembe. Kutatásom eredményeként elmondható, hogy a Somló legfeljebb kétszáz személy elszállásolására alkalmas - állította a hallgató, de számos alternatív szálláslehetőségről is tudomást szerzett, mint például a sátor.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!