Hírek

2013.02.22. 21:57

Ügyeskednek a bolti árakkal

Már csak az idősebbek emlékeznek azokra az időkre, amikor évekig minden üzletben azonosak voltak a fogyasztói árak és évente legfeljebb kétszer, háromszor központilag emeltek rajtuk.

Varga Ibolya

Ne gondolja senki, hogy visszasírnám azt az időt, már csak azért sem, mert ma a bevásárlás sokkal izgalmasabb. Rendszerint előre tanulmányozom az üzletek reklámjait, ha a szomszédaim nem dobják ki a prospektusokat egyből a kukába, ahogy bejutnak a lépcsőházba.

Megtartottam azt a régi szokásomat, hogy felírom egy papírra a szükséges termékeket, sőt, ha éppen akciót ígérnek, akkor az árukat is. Az előzetes válogatásban nagyon hasznos, hogy a reklámokban is feltüntetik az egységárakat. Tudom, a bevezetésükkor sokan feleslegesnek tartották őket, de akkoriban még a dobozos tejföl kétdecis volt, a savanyított káposzta vagy a kenyér egykilós. Ahogy megszűntek a központilag meghatározott árak, számíthatunk arra, hogy a gyártótól és a minőségtől függően eltérő értékekkel találkozunk.

Az áremelkedést senki nem szereti bejelenteni, ezért gyakran úgy oldják ezt meg, hogy csökkentik a mennyiséget. A húszdekás nápolyi csak tizenhét vagy tizennyolc deka, a tejfölös doboz nem kétdecis, hanem néhány centiliterrel kisebb. A korábban félliteres dobozban jó, ha négy és féldeci a termék. A kenyereknél is a kilósnál gyakoribb a hetvenöt dekás, a félkilós és az annál kisebb tömegű. Már a kilós savanyított káposztás tasakba is legfeljebb nyolcvan, de inkább hetvenöt dekát csomagolnak. A gyártó elégedett, mert minden jól fogy és mi is azok vagyunk, hiszen nem költünk többet, igaz, hogy kevesebbet kapunk ugyanazért a pénzért.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!