Panasza van? Segít a tájékoztató füzet

2019.08.14. 07:00

Hasznos kiadványokkal segítik a Veszprém megyei fogyasztókat

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és a Veszprém Megyei Kormányhivatal közös sajtótájékoztatóján a Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat hetedik és nyolcadik füzetének bemutatása, illetve a Veszprém Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi feladatai­nak, nyári ellenőrzéseinek ismertetése volt fókuszban. Vajda Viktória, a Veszprém Megyei Kormányhivatal főigazgatója azt emelte ki, hogy ez nem az első hasonló tájékoztatójuk.

Juhász-Léhi István

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Hivataluk feladat- és hatáskörébe is számos fogyasztóvédelmi kérdés kezelése tartozik, melyekkel kiemelten foglalkoznak, mert fontosnak tartják azt, hogy az emberek tisztában legyenek az őket megillető jogokkal, valamint az esetleges kötelezettségekkel is

Vajda Viktória reményei szerint a bemutatott tájékoztató füzetek 7. és 8. számai elérhetőek lesznek a kormány- ablakokban és a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálaton is. A Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat hetedik füzete segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a lehetőségekről. A nyolcas számú kiadvány pedig azok számára foglalja össze a legfontosabb, közművekkel kapcsolatos tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.

Erről is beszélt Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője, illetve arról, hogy a lényeg a fogyasztó, hiszen a rendszer nem önmagáért van. Minden évben fontos számukra a kiadványsorozat és az ezt népszerűsítő országjárás azért, hogy tudatosabbak legyenek a fogyasztók. Elmondta: ha ma megnézzük Európában a földgáz- és villamosenergia-árakat, akkor kiderül, hogy Magyarországon a legolcsóbbak a gázárak, míg villamos energiában a legolcsóbb háromban vagyunk.

Fotó: Pesthy Márton/Napló

Ugyanakkor 2013 és 2018 között a kikapcsolások száma „lefeleződött”, ám a fizetési fegyelemmel továbbra is gondok vannak. Hangsúlyozta, hogy a fizetési fegyelem a legfontosabb, az, hogy „befizessük a hónapban a díjat”. Általánosságban megjegyezte: érdemes folytatni anyáink, nagyanyáink hagyományát, fűzzük le a befizetett csekket, és legyünk folyamatos kapcsolatban a szolgáltatókkal.

Nemeshegyi Benjámin, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakmai tanácsadója részletesen ismertette a két füzet tartalmát, összefoglalta a közművekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában