Lóerő

2010.07.02. 04:03

A rendőrök is imádják (több fotóval)

Veszprém - Két év munkát és nem kevés pénzt áldozott szeretett hobbijára. Illés Norbert a minap gurult szerkesztőségünk elé tuning Fiatjával, így mi is megcsodálhattuk a nem akármilyen ráncfelvarráson átesett Bravót.

Glogovcsan Nikola

- Anno egy Unót vásároltam hasonló célra, de egyre nehezebb volt forgalomba helyezni, így idővel hivatalosan is kivontattam a forgalomból, már jó ideje otthon szendereg - meséli Norbi, aki a meglévő autós villamossági képesítése mellé épp egy autószerelőit is beszerzett. - Mindig ezt szerettem volna csinálni - mondja nem kis elégedettséggel, miközben mi is vele együtt méregetjük a szürke Brávót.

Hogy mi volt az első cucc, ami felkerült a masinára? Egyből jött a válasz: felnik és a gumik, mi más! És szenvedélyesen magyarázza, hogy ilyen abroncsot itthon nem is lehet kapni, külföldről rendelte, úgy kellett rárobbantani a felnire, attól lett ilyen pöpec széles.

- Amúgy az RH ZW1 kerekek alatt a nyomtávok 25 milliméteresek, frissen polírozott perem, középen matt fekete fényezés és hát AirRide, levegős felfüggesztéssel - érkeznek a jobbnál jobb szakszavak, nem győzőm őket fejben tartani. Kapunk is egy ízelítőt a levegős technológiából, távirányítóval vagy belső kapcsolóval, elől-hátul jó néhány centivel meg lehet emelni vagy leengedi a kocsit. Csak úgy pattog a Fiat a Viair 380C kompresszornak köszönhetően.

- A rendőrök is imádják, igazoltáskor rendszerint bemutatót kell tartanom nekik - közli vidáman.

Miután sikeresen kiürítettük a levegőtartályokat rátértünk a karosszéria vizslatására. Kétkezi munkájának köszönhetően lett olyan a kocsi, amilyen: kihegesztett díszlécek az első lökösből (azaz, kikerültek a lökhárítóból), nagyobb beömlőnyílások, a hátsó lökhárítót egyedi üvegszálazással oldotta meg.

A motorháztető enyhén morcosított lett, a beömlőnyílásokat gondosan befalazták, ablakmosók eltüntetve, falazott csomagtér-ajtó. Se díszlécek, se kilincsek, se oldalindexek. Kilincs helyett az ajtó a visszapillantó alatt lévő gombbal nyílik. Szóval, lehetne sorolni mi minden került fel, vagy tűnt el végleg a kocsiról, és mi tagadás, hasonló gondossággal lett a belső is kialakítva.

A műanyagokat, oldalkáritokat és oszlopokat az autó színére fújták, néhány elemet fekete plüss díszíti. Az üléseket a kocsi egy 156-os Alfából örökölte, továbbá sportkormány és alupedálok is ékítik a belsőt.

A brutális HiFi-rendszer szintén elengedhetetlen kelléke egy ilyen járgánynak. Négy közép, hat magas és egy kellően durva mélynyomó gondoskodik a megfelelő hangzavarról. Az összhangot hangváltók, egy kondenzátor, két MNC Hurricane, 400 és 1000 wattos, illetve egy, a mélyért felelős MNV Votan erősítő szolgáltatja. Mit mondjak, igen jól szólt.

Nyilván a tuningolás is egy ördögi kör, mindig van és mindig lesz valami, amivel bővíteni vagy fejleszteni lehet a szeretett járgányt.

- Talán egy nyitható tető, esetleg egy-két LCD kijelző, jelenleg nincs tervben semmi konkrétum - tűnődik Norbi, az igazán élményt nyújtó bemutatót végén.

 

A tuning, mint szakma és élvezeti faktor óriási népszerűségnek örvend szerte a világon, és nem utolsósorban bődületesen nagy biznisz is egyben. Magas nézettségű show-műsorok készültek és jelenleg is futnak egyes tévécsatornákon. A legocskább járgányból is lehetetlen dolgokat képesek kihozni.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!